A gyenge reklámpiac miatt a német ProSiebenSAT.1 médiakonszern néhány hónap leforgása alatt immár harmadszor módosította lefelé 2001-es eredmény-várakozását.
Németországban az idei év negyedik negyedévben várhatóan a korábbinál is jobban visszaesik a televíziós reklámpiac - közölték pénteken a ProSiebenSAT.1-nél. A csoport adózás előtti profitja az idei év egészében előreláthatólag 56 százalékkal 90 millió euróra esik vissza a tavalyi 205 millióról. A nettó és a működési profit egyaránt 45 százalékos csökkenését valószínűsítették, és 40 százalékos visszaesést várnak a pénzforgalmi többletben. A vállalatcsoport ez évi prognózisának másodszori - alig néhány héttel ezelőtti - lefelé módosításakor 30 százalékos visszaesést kalkulált az adó előtti profitra.
A müncheni központú vállalat forgalmi várakozását is visszavette: a tavalyi rekordév után az idén 6-7 százalékos forgalomcsökkenésre számít. Szeptember végén még csak 4 százalékos csökkenést várt.
A ProSieben számításai szerint a német televíziózási piac jövőre csak kis mértékben javul, azonban tartós élénkülésre csupán az év második felében lehet számítani. Sőt, a Kirch csoport, amelyhez a ProSiebenSAT.1 tartozik, korábbi adatok szerint csak 2003-ban vár élénkülést.
A ProSiebenSAT.1 tőzsdei jegyzése Frankfurtban jövőre véget ér. A KirchMedia anyavállalattal való összeolvadás után már csak azt jegyzik a tőzsdén.
A társaság részvényeinek árfolyama pénteken délelőtt 6,87 euró volt a frankfurti értéktőzsdén, 1,86 százalékkal olcsóbb a csütörtöki zárónál. A részvény idei csúcsa 39,75 euró volt, ezt február első felében érte el, a mélypontja pedig 3,75 euró volt, október elején.
(MTI)
Ajánlat: