A baloldali The Observer cikke szerint a legnagyobb európai légitársaság jelenlegi, 57 ezres alkalmazotti állományából akár 10 ezer is az utcán találhatja magát. A leépítés pilótákat, utaskísérőket, igazgatókat, technikusokat és külföldi képviselőket egyaránt érinthet - áll a lapban.
Az értesülés szerint a BA mindemellett veszteséges belföldi járatok megszüntetésére is készül, s európai járatainak akár felét is felszámolhatja. A londoni Heathrow repülőtérről induló európai járatok maradnának, de például Manchesterből vagy Birminghamből a jövőben esetleg csak londoni átszállással lehet a BA-vel a kontinensre utazni.
Az amerikai piactól erőteljesen függő cég, amelyet súlyosan érint a szeptemberi merényletek óta tapasztalt meredek forgalomcsökkenés - novemberben 17,8 százalékkal volt alacsonyabb a forgalom, mint egy éve -, már korábban bejelentette 7 ezer alkalmazott elbocsátását. A BA szóvivője azonban a Reutersnek a The Observer értesüléséről csak annyit mondott, hogy az "elsietett és spekulatív". Az illetékes szerint a helyzetet jelenleg is vizsgálja öt BA-vezető, de jelentésük február előtt aligha láthat napvilágot.
A liberális The Independent on Sunday ugyanakkor úgy értesült, hogy a személyzet- és járatleépítések mellett a British Airways esetleg 21 gépet számláló Boeing 767-es flottájától is megszabadulna. A lap szerint a BA máris tárgyal a Tanker and Transport Service Company nevű hadiipari beszállítóval, amelynek 13 milliárd fontos szerződése van a királyi légierővel légi üzemanyag-utántöltő eszközök szállítására.
A TTSC igazgatója az újságnak megerősítette, hogy cége tárgyal a BA-vel, amelynek 767-es flottája "pontosan megfelelne" a vállalat igényeinek. A TTSC a széles törzsű utasszállítókat légi üzemanyag-utántöltőkké alakítaná át.
A British Airways öt 767-est már kivont a forgalomból, s hírek szerint 2004-ig, amikor 28 kisebb Airbust - 319-eseket és 320-asokat - vesz át, az összes Boeing 767-esén túl akar adni. A használt 767-esekért egyenként akár 30 millió fontot is meg lehet kapni, vagyis a BA elvben 600 millió fontot is kasszírozhat a flottáért, de a szeptemberi merényletek óta drámai mértékben zuhant a használt repülőgépek ára - írta a The Independent on Sunday.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Hétezer fős leépítést tervez a British Airways
(2001. szeptember 20.)
Drámai profitcsökkenés a British Airways-nél
(2001. november 6.)