Az átszervezési költségek nélkül a Volvo első kilenc hónapos működési profitja 2,41 milliárd korona volt, az egy évvel korábbi 5 milliárd korona helyett. A harmadik negyedévben a Volvo 1,62 milliárd korona működési veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, az egy évvel korábbi 691 millió korona működési profit helyett.
Eladásai a kilenc hónapban erőteljesen, 87,2 milliárd koronáról 132 milliárd koronára emelkedtek. A harmadik negyedévi eladások 47 százalékkal 41,13 milliárd koronára ugrottak. Az értékesítés növekedése alapjában a francia Renault haszonjárműrészlegének tavalyi átvételét - együtt az ahhoz tartozó amerikai Mack teherautógyárral - tükrözi. Cserébe a Renault 20 százalékra növelheti részesedését a Volvoban.
Leif Johansson elnök a gyenge eredményekért mindenekelőtt a piaci feltételeket és az alkalmazkodáshoz szükséges átszervezési költségeket okolta. A Volvo harmadik negyedévi működési eredményét 1,4 milliárd korona átszervezési költség terhelte meg, ebből 1,28
milliárd jutott a Volvo Global Trucks (teherautó) részlegre, 84 millió a Volvo Construction Equipment (építőberendezések) és 42 millió a Volvo Buses részlegre.
A Volvo három éve a teljes személyautó-gyártását eladta az amerikai Fordnak, és a DaimlerChrysler mögött a világ második számú haszonjárműgyártója lett. A svéd konszern a harmadik negyedévben 31 142 teherautót adott el, a tavalyi harmadik negyedévi 39 008
teherjármű helyett. Az első kilenc hónapban 16 százalékkal csökkent a teherautó-értékesítése. Autóbuszból 2318 volt az eladási szám a harmadik negyedévben, az egy évvel korábbi 2636 helyett.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Csaknem harmadával csökkent a Volvo nyeresége
(2001. július 24.)
Veszteséges negyedévet zárt a Volvo
(2001. május 2.)