Az amerikai Utah Jazz kosárlabdacsapat stadionja már egy hete nem ad otthont a nagynevű NBA-csapat edzéseinek. A 19 911 üléses aréna jelenleg az olimpiai műkorcsolya és a rövid távú gyorsasági korcsolya versenyszámok stadionjává avanzsált, és mint ilyen, nem Delta Center többé.
A Delta név megtartásához nem volt elég sem az, hogy a légitársaság a hivatalos légiszállítója a 2002-es téli olimpiának, sem az, hogy az épület név-jogait 1991-ben 25 millió dollárért vette meg a Delta, az Egyesült Államok egyik legnagyobb légitársasága 20 évre - adta hírül a BBC hírügynökség.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) sokat tesz azért, hogy az olimpiák lebonyolításához szükséges, hatalmas összegeket előteremtsék. A 2002-es játékok költségei 1,91 milliárd dollárra rúgnak, amiből átlagosan mintegy 800 ezer dollár jut a 2400 versenyző mindegyikére (a legutolsó, az Egyesült Államokban megrendezett téli olimpia "mindössze" 30 millió dollárba került).
A téli olimpia költségvetésének néhány eleme:
Olimpiai helyszínek kiépítése |
242 millió dollár |
Bérköltségek |
191 millió dollár |
Olimpiai falunak otthont adó kollégium-együttes kiépítése |
38 millió dollár |
Megnyitó- és záróünnepség |
37 millió dollár |
Élelmezés |
10 millió dollár |
Dekoráció |
17 millió dollár |
Sokak fejében felmerül a kérdés: vajon meddig képes a NOB ezt a tiltószabályt életben tartani, hiszen a játékok költségei minden egyes olimpiával magasabbra szöknek. Az egykor kizárólag amatőr sportolók versenyeként indult játékokon ma már milliomos profik is indulhatnak - egyes vélemények már ma azt hirdetik, hogy nem okozna nagy akadályt egy-két kisebb reklám az olimpiákon.
Más vélemények szerint a logók és feliratok elterjedése csökkentheti a szponzorok által fizetett összegeket hosszú távon. Kérdés azonban, hogy fenntartható-e a hirdetés-nélküliség eszméje a kiterjedt, agresszív reklámkampányokat folytató cégek korában.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Salt Lake City, 2002
(Az [origo] oldala)
Korábban:
Minden idők legdrágább téli olimpiája