Az elképzelések szerint a regionális légitársaság június végén, július elején indíthatná először két, egyenként 50 személyes gépét. A kiválasztott célállomások között szerepel Bologna, Velence, Temesvár, Belgrád és Odessza. Lehetséges, hogy 2003-2004-ben tovább bővítik a gépparkot, valamint bekapcsolják Marosvásárhelyet és Szkopjét a regionális hálózatba.
Bár a leányvállalat alapításának finanszírozásáról már döntöttek - a tárgyalásokat már megkezdték a bankokkal - a részletek ismertetését Kárpáti Zoltán, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese még korainak tartotta. A választások előtt a tulajdonos ÁPV Rt. további tőkejuttatása sincs napirenden.
A Malév terveiből kiderül, hogy a két repülőgép a leányvállalat tulajdonában lesz, így az üzemeltetés költségei a vállalkozást terhelik. A gépek Malév kóddal közlekednek majd, a kereskedelmi jogokat az anyacég birtokolja.
Az önálló társasági formának köszönhetően a leányvállalat működését nem terhelik a légitársaság magas általános költségei, így reményeink szerint a leányvállalat már tevékenységének első éve végén pozitív eredményt ér el - mondta a vezérigazgató-helyettes.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
A Malév felkészült az EU-csatlakozással járó piaci versenyre
(2001. december 6.)
Megújítja gépparkját a Malév
(2001. november 22.)
Nem hiányzik a könyvtárából?