2000-ben a társaság 46,9 milliárd eurós összforgalmának 42 százalékát Németországon kívül realizálta, és az arány folyamatosan nő, a tervek szerint még 2001-ben átlépik az 50 százalékos határt. A közeljövőben megnyitják kapuikat az első Cash and Carry piacok Oroszországban, Horvátországban, Vietnamban, Indiában és Japánban.
Kínában - ahol a Metro 1995-ben nyitotta első áruházát - az idei év végéig az öt legerősebb kereskedelmi cég közé szeretné feltornászni magát, s következő 3-5 évben további 40 piacnyitást tervez az ázsiai országban.
A Media/Saturn elektronikai áruházak piacvezetők Németországban, Olaszországban, Ausztriában, Svájcban, Magyarországon és Lengyelországban. A lánc forgalmában tavaly elérte a 30 százalékot a külföldi áruházak részesedése. A konszern vezetője a nemzetközi jelleg erősödését látja az Extra fogyasztásicikk-piacok és a Praktiker áruházak tekintetében is.
Az idei évben a konszern legalább 7 százalékkal, több mint 50 milliárd euróra tervezi növelni forgalmát. A kamatok és adók után számított eredmény (EBIT) is javul a tavalyi egymilliárd euróhoz képest, és az egy részvényre jutó nyereség is - az előrejelzések szerint - legalább tíz százalékkal emelkedik.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
A Metrot szorosan követi a CBA és a Co-op
(2001. május 16.)
Terjeszkedik a Metro
(2001. február 26.)