Lassan magukra találnak az európai légitársaságok

Vágólapra másolva!
A világméretű iparági válság enyhülésével több nagy európai légitársaság is újra növekedési pályára áll. A nagyok közül a német Lufthansa újraindítja ősszel leállított repülőgépeinek egy részét,  a francia Air France elnök-vezérigazgatója pedig már szerény profitot jósol a márciussal végződő pénzügyi évre. Az Európai Légitársaságok Szövetsége közben bejelentette, hogy a szervezet tagjai egy saját biztosítási alapot kívánnak létrehozni, a háborús- és terrorcselekmények miatti kockázatok fedezésére. 
Vágólapra másolva!

A német Lufthansa légitársaság hamarosan forgalomba állítja a szeptember óta leállított 43 repülőgépének egy részét, amelyek már szerepelnek a cég nyári menetrendjében - mondta hétfőn a társaság szóvivője. Pontosan nem tudni, hány repülőgép száll fel ismét, de a Handesblatt korábban 26 gépről tudott. Előzőleg a Lufthansa főnöke, a Jürgen Weber a hét végén úgy nyilatkozott, hogy a Lufthasna nemsokára eléri a régi növekedési ütemet.

Hétfő délután a Lufthansa részvényeinek árfolyama 19,06 euró volt a frankfurti értéktőzsdén, 2,75 százalékkal drágább a pénteki 18,55 eurós zárónál. Idén a papírok értéke 14,53 euró és 19,40 euró között mozgott. Ötvenkét héten belül a mélypontja 8,05 euró volt tavaly szeptember végén, a csúcsa pedig 23,70 euró, májusban.

Közben a Bank Austria, hétfőn javította az osztrák Austrian Airlines légitársaság anyacége, az AUA részvényeinek besorolását, és 12,50 eurós áron ajánlotta vásárlásra. Az indoklás szerint az AUA új vezetésének szerkezetváltási programja révén javul a csoport profitja gyorsabban nő majd a vártnál. Az AUA-papírok árfolyama hétfő délután 10,03 euró volt a bécsi értéktőzsdén, 0,91 százalékkal magasabb a pénteki zárónál. Ötvenkét héten belül 16,05 és 5,50 euró között mozgott a részvény árfolyama.

A francia Air France légitársaság elnök-vezérigazgatója Jean Cyril Spinetta a all Street Journalnak adott nyilatkozatában szerény profitot jósolt a társaságnak a márciussal végződő pénzügyi évre.

Az Air France-t sem kímélte a világméretű légiközlekedési válság, de a cég erős hazai piaca, - övé a francia belföldi közlekedés 70 százaléka -valamint a kiegyensúlyozott és mind hatékonyabb nemzetközi járatszerkezet ellensúlyozta a bevételkiesést - írta a lap.

A részben privatizált Air France részvényeink árfolyama hétfő délután 20,18 euró volt a párizsi értéktőzsdén, 4,67 százalékkal drágább a 19,28 eurós pénteki zárónál. Ötvenkét héten belül a papírok értékének mélypontja 8,70 euró, csúcsa pedig 22,58 euró volt.

Az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) eközben hétfőn bejelentette, hogy a légitársaságok egy saját biztosítási alapot akarnak létrehozni az olyan a háborús, és terrorcselekmények kockázatának fedezésére, amelyeket a biztosítók fedezet nélkül hagytak a tavaly szeptemberi amerikai terrortámadások után. Miután a biztosítók visszaléptek a felelősségbiztosítástól, átmenetileg a kormányok nyújtottak fedezetet, hogy a légitársaság egyáltalán közlekedni tudjanak.

A szövetség elképzelése szerint az alap balesetenként 1,5 milliárd dollárt állna a légitársaságok felelősségbiztosítási kötelezettségeire háborús esemény címén, amelyet repülőjegyekre kivetendő 0,50 dolláros felárból finanszíroznák, ha minden tag-légitársaság csatlakozik a tervhez. Az alap az EU-tagországokban bejegyzett légitársaságokat, repülőtereket és kapcsolódó szolgáltatásokat fedezné, és szerződéses alapon nyitva állna más országok légitársaságai számára is. Az AES-nek egyébként a Malév is tagja.

(MTI)

Ajánlat:

Lufthansa

Air France

Austrian Airlines

Korábban:

Légi háború az unió és az Egyesült Államok között
(2002. február 7.)

A Ryanairt elkerülte a globális légiközlekedési válság
(2002. február 5.)

Nem hiányzik a könyvtárából?

Mester Sándor: Multimóka - Nemzetközi cégek alulnézetből


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!