Amint Magyarország az Európai Unió tagországává válik, meg kell felelnie annak az uniós követelménynek, hogy az út használatáért annak arányában fizessenek az autósok - mondta Csillag István miniszter.
A GKM első embere a távirati irodának elmondta: tervezik, hogy megállapodást kötnek az M5-ös üzemeltetőjével. Egyrészt, hogy ez a sztráda is részévé váljon az országos úthasználati - azaz a mai matricás - rendszernek, de meg kívánnak állapodni az M5-ös továbbépítéséről is. A miniszter úgy véli, a technika fejlődése segíti az uniós feltételek teljesítését. Olyan előírások várhatók, amelyek értelmében gépkocsit majd csak az azonosságát jelző csipkártyával lehet forgalomba hozni. Ez lehetővé teszi az úthasználat követését is.
A GKM-nél nem készült olyan előterjesztés, miszerint jövőre nem lesz szükség a matricákra, illetve a hozzájuk tartozó kártyákra a díjfizetéses autópályákon - mondták a Világgazdaságnak a tárca sajtóosztályán annak kapcsán, hogy a Népszabadság hírül adta: a matricás rendszer 2003-ban megszűnhet. A minisztériumban a fenti közlést kiegészítve hangoztatták: a kapuk visszakerülése sincs napirenden.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Újraépíthetik a fizetőkapukat az autópályákon
(2002. augusztus 14.)