A bajnoki címvédő MU azon kevés brit futballklubok egyike, amely sikeres szereplését pénzügyi profitra tudta váltani. Az említett időszakban a Vörös Ördögök 30,9 millió fontos adózás előtti nyereséget könyvelhettek el, a klub forgalma pedig 14 százalékos növekedést követően 81 millió fontot tett ki - írja a BBC.
A klub üzleti tevékenységének minden területén növekedést ért el, különösen eredményesen szerepelt a játékos-piacon, ahol közel 8 millió fontos nettó profitra tett szert. A január 31-ével végződő félévben a Manchester eladta két meghatározó játékosát, a holland Jaap Stam-ot, és Andy Cole-t, előbbit az olasz Lazio-nak, utóbbit pedig a Blackburn Rovers-nek.
A klub bevételének közel felét egyébként a játékosok fizetésére fordítja, míg egy évvel korábban a bevétel csupán 39 százalékát kapták a játékosok. Jelentős mértékben - közel 60 százalékkal - nőttek, és 24 millió fontot tettek ki a TV-közvetítési jogokból származó bevételek, míg a jegyeladások csak kis mértékben nőtt.
A klub részvényeseinek kevésbé örömteli hír, hogy a szponzori bevételek nem változtak lényegesen az egy évvel korábbihoz képest, a különböző ajándéktárgyak eladásából származó bevételek pedig csökkentek, holott a korábbi években pont ez az üzletág számított a United erősségének. Az ajándéktárgyak forgalma 9,2 millió font volt, szemben a 2000-ben elért 13 millió font után, amelyet elsősorban az okozott, hogy a klub emblémájával ellátott sportruházati termékeket a tavalyi évtől a klub egyik fő szponzora, a Nike értékesíti.
A klub figyelmeztetett, hogy az Umbro sportszergyártóval a következő hónapban lejáró szponzori szerződés, valamint a növekvő játékos-fizetések negatív hatást gyakorolhatnak az idei eredményre.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Csökkennek a futballklubok tévés bevételei
(2002. március 26.)