Az internetes reklámok száma tavaly március óta folyamatosan csökkent a tengerentúlon, és mélypontját idén januárban érte el. Azóta viszont folyamatos a fejlődés, ami szakértők szerint annak a jele, hogy az online reklámpiac új húzóerőt talált, ezúttal a hagyományos - nem technológiai - vállalatok személyében.
A fő online hirdetők listáját áprilisban a CD, DVD, és videó-forgalmazással foglalkozó Columbia House vezeti 330 egyedi reklámmal, őt követi a Nestlé, a harmadik pedig az Egyesült Államok kormánya. A lista ötödik helyétől jelennek meg a neves technológiai cégek, például a Microsoft (5.), vagy az Oracle (6.).
A szakértők szerint az online hirdetések szaporodása a vállalatok internetes reklám-költéseinek növekedését vonja maga után, amelyek a tavalyi év egészét tekintve ugyan növekedő tendenciát mutattak, ám az év második felében - a terrortámadások okozta sokk miatt - 17 százalékkal visszaestek. A Bizreport elemzése szerint idén az Egyesült Államokban az internetes bevételek 11 százalékkal nőhetnek, és elérhetik a 8,1 milliárd dollárt.
(Üzleti Negyed)
Korábban:
Nem nőtt jelentősen az online reklámpiac
(2002. február 27.)