A gyártók szövetségének összefoglaló jelentése az egyes márkák és piacok változásait nem számszerűsíti. Annyit elárul viszont, hogy augusztusban piacvesztő volt a Volkswagen, a Renault és a Fiat. A Peugeot-Citroen csoport, a BMW, valamint a japán gyártók pedig további részesedést nyertek a nyugat-európai autópiaci tortából.
Az európai fogyasztók bizalmának augusztusban tapasztalt általános visszaesését tükrözi az autópiac is - áll a közleményben. Emellett a globális gazdasági helyzet további gyengélkedése is a vásárlásoktól visszatartó tényező. Kiemelkedően gyenge a vásárlói bizalom Olaszországban, és igen gyenge Hollandiában is.
Az idei nyugat-európai eladások körülbelül 4,3 százalékkal voltak elmaradva a tavalyi azonos időszakétól.
(MTI)
Ajánlat:
Autó - az Üzleti Negyed rovata
Korábban:
Raktárra termel a német autóipar
(2002. augusztus 12.)
Tovább drágul az autóimport
(2002. augusztus 12.)