A Levegő Munkacsoport tanulmánya szerint a környezetre károsnak tekintettek közül a közúti gépjármű-közlekedés támogatására idén 3300 milliárd forintot fordítanak. Ez az üzemanyagok jövedéki adójából és más kapcsolódó adó jellegű befizetésekből származó államháztartási bevételek és a gépjárműforgalomnak nyújtott támogatások különbsége.
A mezőgazdaságnak juttatott környezetvédelemre káros támogatások mértéke 108 milliárd forintot tesz ki. A tanulmány szerint ennyi pénz jut az idei 218 milliárd forintnyi magyarországi és EU-s forrásokból az intenzív agrártermelés támogatására.
A Levegő Munkacsoport szerint az energiaszektorban az egyik káros támogatási megjelenési formája az alacsony bányajáradék, amelynek nagy része a Mol Rt.-nél marad. Az el nem vont bányajáradék és a meg nem fizetett környezeti kár révén a magyarországi szénbányászat évi 100-150 milliárd forint, a kőolaj- és földgáztermelés és elosztás pedig egyenként 80-110 milliárd forint környezetileg káros támogatásban részesül.
A 3,5 millió forintos kutatás eredményeként összeállított tanulmányt a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium támogatásával egy 12 fős csoport dolgozta ki a Levegő Munkacsoporton kívül az Európai Környezetvédelmi Iroda, a Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Közgazdasági Társaság Környezetgazdaságtani Szakosztálya segítségével.