Félmilliárdért alakítják át az új buszpályaudvart

Vágólapra másolva!
A két évvel ezelőtt, 2,8 milliárd forintért felépített népligeti buszpályaudvart máris jelentősen, mintegy 500 millió forintért átalakítják, mivel a Volánbusz Rt. vezetése az épületbe kíván költözni. A társaság az átadásakor világszínvonalúnak mondott buszpályaudvar átalakítását utasbiztonsági és megváltozott biztonsági igényekkel indokolta.
Vágólapra másolva!

A Közbeszerzési Értesítő szeptember 28-ai számában az ÁPV Rt. közölte, hogy a Hídépítő Rt. alakíthatja át és bővítheti ki a népligeti autóbusz-pályaudvart, miután elnyerte a Volánbusz által kiírt nyílt közbeszerzési eljárást. Az 527 millió forintos beruházást két ütemben, 2004. október 31-ig, illetve 2005. február végéig valósítja meg a nyertes cég. Az első ütemben a kétéves épület négy szintjét és a kazánház mintegy 3000 négyzetméteres területének belsejét alakítják át.

Fotó: Fábián Évi
Fotó: Fábián Évi

Az [origo] információi szerint az átalakítást elsősorban a Volánbusz Rt. igazgatósága kezdeményezte, mert az eddigi Szabolcs utcai székhelyről át szeretnének költözni a népligeti épületbe. Az irodák eredeti tervezésénél és kialakításánál azonban erre még nem gondoltak, ezért most át kell strukturálni az épületet. Gondot okoz még, hogy az eredeti elképzelésekkel szemben sokkal nagyobb a pályaudvar utas- és buszforgalma, a várakozó buszok számára nincs külön parkolóhely, ezért azok az induló buszoknak kialakított helyeken, illetve azok mellett parkolnak, sokszor torlódást okozva.

Megkeresésünkre a Volánbusz Rt. igazgatósága a megerősítette, hogy az igazgatóság átköltözik a Népligetbe: "Az infrastruktúra-optimalizálás keretében a pályaudvarok, állomások épületeinek hatékonyabb kihasználása érdekében az alaptevékenységet kiszolgáló funkciókat is ezekre a helyszínekre telepítjük. E körben első lépésként az elfogadott tervek szerint a Szabolcs utcai központi szervezetek áthelyezése történik meg a Népliget autóbusz-pályaudvarra" - áll a társaság válaszlevelében. A társaság ezenkívül közölte, hogy a második fázisban a pince és földszint 900 négyzetméteres belső terét alakítják át, a földszinti, illetve a tetőkerti utasvárót bővítik 300 négyzetméterrel, és a perontetőt hosszabbítják meg 153 méterrel.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!