Az új elképzelések miatt a kabinet mindössze 15 milliárd forintot fordít jövőre a gyorsforgalmi úthálózat kiépítésére; ha a magyar állam finanszírozná az építkezéseket, 300 milliárd forintnyi volna a kiadás - írja a lap csütörtöki számában.
A kormány azt tervezi, hogy jövőre az M3-as és az M7-es autópálya szakaszainak építésénél magánbefektetők vehetik át a Nemzeti Autópálya Rt. helyét; tőlük a kormány 550 milliárd forintnyi koncessziós bevételt vár 2005-ben.
Az új koncessziós szerződések az M5-ös és az M6-os autópálya már megkötött szerződéseihez hasonlítanának, vagyis a sztrádák építési költségét 20-30 év alatt fizetné ki a költségvetés, természetesen a koncessziót elnyerő társaságok profitjával együtt.
Az autósok az elképzelések szerint továbbra is a jelenlegi matricás rendszerben használhatnák a sztrádákat.