A Pénzügyminisztériummal folytatott konzultációk alapján elkészített elszámolási módosításokat tartalmazó Eurostat-összesítés szerint 547 milliárd forintos korrekcióra van szükség az idén az államháztartásban. Ennyit jelentene ugyanis a plusz autópálya-korrekció - vagyis az az összeg, amennyivel az ez évre tervezett, a GDP 3,6 százalékát kitevő hiányt növelni kellene. A tervek egyébként már 4,7 százalékról szóltak az utóbbi időben. Ennek alapján az uniós szemléletű hiány az idén a GDP 6,1 százalékát tenné ki a nyugdíjkorrekciót is beszámolva.
Az már biztos tehát, hogy az Eurostat nem fogadja el, hogy a magyar kormány egyszeri bevételként tüntesse fel a már megépült sztrádaszakaszok értékesítéséből származó összegeket. Veres János pénzügyminiszter egyébként ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta a Népszabadság tudósítása szerint, hogy az idei (és a jövő évi) hiány az eredetileg meghatározott 3,6 (2006-ban 2,9) százaléka a GDP-nek, plusz az autópálya-korrekció. Azt, hogy ez mekkora, az Eurostat végleges álláspontjának ismeretében mondják majd meg.
A lap egyébként úgy tudja, hogy a korrekció 336 milliárd forintot jelent - ám egy belső munkaanyag ennél nagyobb összeget, 432 milliárd forintot tartalmaz. Igaz, az anyag azzal számol, hogy törlik az egész átadást-átvételt is, ami 97 milliárd forintos áfakiesést jelentene a büdzsének (a kész autópálya-szakaszokat az ÁAK megvenné, és ez végül áfabefizetéssel is járna). Ám a kabinet - legalábbis az eddigi elképzelések szerint - fenntartja azon szándékát, hogy kihelyezi a költségvetésen kívülre a sztrádafinanszírozást, így aztán ez a bevétel valószínűleg befolyik majd a kasszába.
Az Eurostat egyébként a sztrádaügyön kívül még kettőt megemlít. Egyrészt külön kitér a tizenharmadik havi fizetések ügyére, amely alig 15 milliárddal lökheti feljebb az idei hiányt, és a Budapest Airport eladását is említik, és az ebből származó bevételt egyelőre nem tüntetik fel a költségvetésben.