A dobozos tejeknél az UHT típusú termékek 28 százalékos piaci részesedést értek el az idén szeptember végén. Három évvel ezelőtt ez a szám még mindössze 16 százalék volt. E mögött egyrészt a változó fogyasztói igények és az árcsökkenés húzódik meg - mutat rá a GfK kutatása.
A dobozos friss tej piacrésze 2002-höz képest 5 százalékponttal nőtt 20 százalékra, ám ennek a növekedésnek a nagy része 2002-ről 2003-ra történt. A 2004-es kisebb visszaesés után ez a tejtípus idén ismét növekedett.
A zacskós friss tejnek ugyanakkor évek óta csökken a népszerűsége. Ennél a tejfajtánál a piaci részesedés a 2002-es 38 százalékról 2005-re 24 százalékra csökkent, annak ellenére, hogy a szegmens átlagára stabil volt.
A műanyag palackos tejek forgalma mintegy egyharmadára zsugorodott a vizsgált időszakban az előző évhez képest. Ennek oka, hogy a többi tejféle árszintje lenyomta a szegmens literenkénti árát. A műanyag palackos tejek 2002-ben 3 százalékos részesedést képviseltek, az idén már csak egy százalékot.
A kimért tejek piaca stabil volt, piacrészük folyamatosan 27-28 százalék körül van. Ez a szegmens a legstabilabb a vizsgált három év adatait nézve. Az átlagár itt a legalacsonyabb, 100-110 forint literenként.