Továbbra is adómentes maradhat a kerozin. Az Európai Bíróság döntése szerint - amely az egész EU-n belül érvényes - a kerozin adómentessége nem tekinthető tiltott állami támogatásnak, amint azt a német vasutak keresetében megfogalmazta. Ezért nem is emelhető kifogás az ellen, hogy a légi és a vasúti közlekedési társaságokat eltérő módon kezelik.
A Deutsche Bahn azért fordult bírósághoz, mert az EU-Bizottság megtagadta a repülőbenzin adómentességének vizsgálatát az állami támogatások tilalmának esetleges megsértése miatt. A szövetségi tulajdonban lévő vasúttársaság érvelése szerint a vasúti és a légi közlekedés szoros és közvetlen versenybe került egymással a legutóbbi időkben, ezért nem fogadható el a kerozin adómentességének fenntartása
A bíróság érvelése szerint a repülőbenzin adómentessége nem kormánydöntés, hanem az uniós miniszterek tanácsának 1992-es irányelve megvalósításának eredménye. "A szóban forgó szabály tehát nem a német államnak, hanem a közösségi jogalkotásnak tudható be."
A bíróság elutasította a Bahn azon érvelését is, hogy a vasúti- és a légitársaságok "fogyasztói szemszögből egymással egyenértékű szolgáltatást" nyújtanak és ezért "egymással összehasonlíthatóak". A bíróság megállapította, hogy "a légitársaságok egyértelműen más helyzetben vannak mint a vasutak". A légi- és vasúti utasforgalmi szolgáltatások "az egyenlő elbánás elvének értelmében nincsenek egymással összemérhető helyzetben".
A Deutsche Bahn szóvivője szerint most már a német törvényhozáson a sor. A nyáron esedékes energiaadó törvényben fel kellene számolnia a vasút hátrányos megkülönböztetését.
A Deutsche Lufthansa üdvözölte a bírósági döntést. "Jó döntésnek tartjuk annak tükrében, hogy a Bahn egyike a legnagyobb állami segélyezetteknek" - jelentette ki a társaság szóvivője. "Mindenképpen pozitív fejlemény, hogy a bíróság elismerte a vasúti- és a légi közlekedés egymással össze nem vethető voltát."
Egyes elemzők szerint viszont a döntés hátráltathatja a fenntartható közlekedési módok térnyerését.