A kampány direkt marketing eszközökkel és személyes megkeresés segítségével kívánja tájékoztatni a kereskedőket a bankkártya-elfogadás előnyeiről. A MasterCard és a részt vevő - bankkártya-elfogadó POS terminálokat telepítő - bankok az idén többször is értékelik majd tevékenységük eredményességét, és a kampányt ehhez mért intenzitással folytatják az év végéig.
A MasterCard a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint tavaly megerősítette piacvezető pozícióját Magyarországon: a forgalomban lévő bankkártyák 65,23 százaléka, összesen 4 815 000 plasztik volt a MasterCard Europe kártyatársaság valamelyik terméke, ami 2004-hez képest 17 százalékos növekedés. Továbbra is MasterCard termékekkel lehet a legtöbb helyen fizetni Magyarországon, összesen 19 941 kereskedő pénztáránál.
A pénztári elfogadó helyek számát tekintve Magyarország jelentős lemaradásban van régiós versenytársaihoz képest. Az egy főre jutó POS terminálok száma Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában is magasabb, mint Magyarországon, jóllehet hazánkban 2005-ben 13 százalékkal nőtt a kibocsátott bankkártyák száma, a bankkártyás vásárlások összértéke pedig 32 százalékkal.
"A kártyaszám és a költési adatok látványos növekedése miatt a MasterCard szeretné elősegíteni az elfogadóhelyek számának növelését is, hiszen az üzletág dinamikus fejlődését csak akkor lehet megőrizni, ha az elfogadóhelyek hálózatának fejlődése lépést tart a bankkártyákkal lebonyolított forgalom növekedésével" - idézi a MasterCard sajtóközleménye Gauder Milánt, a MasterCard Europe ügyfélkapcsolati vezetőjét.
Ezért indítják el a bankokkal együttműködve kampányukat, amelynek célja, hogy minél több kereskedő tegye le a garast a kártyaelfogadó terminál üzemeltetése mellett.