A szlovák kormány mellett a Mol tulajdonában lévő Slovnaft, a lengyel PERN, a cseh CEPRO, az orosz Rosznyeft pályázik a szlovák olajvezeték-rendszert üzemeltető üzletrészre. Ugyanakkor a Gazprom közleményt adott ki a múlt héten, amely szerint megállapodás született arról, hogy 105 millió dollárért megveszi az üzletrészt.
Az ügylethez azonban a Transpetrol 51 százalékát birtokló szlovák állam jóváhagyása is szükséges, Pozsonynak 2007 áprilisig van vétójoga.
A Transpetrol részvényeinek 49 százalékát 2002-ben vásárolta meg az augusztus elseje óta csődeljárás alatt álló Jukosz. A pakett azonban nem az orosz Jukosz tulajdonában van, hanem annak holland leányvállalata, a Yukos Finance kezében. Az üzleti tranzakcióra csak azt követően kerülhet sor, ha az orosz bíróság elrendelte a Jukosz feldarabolását.
A Barátság kőolajvezeték szlovákiai szakaszán évente mintegy 20 millió tonna nyersolaj halad át. A teljes hosszában 5000 kilométeres vezetéket 1964-ben helyezték üzembe.