A sajtpiac tavaly gyorsan, 11 százalékot meghaladóan nőtt az előző évhez képest. A jelentős mértékű fejlődés elsősorban a folyamatosan bővülő diszkont csatornából eredt, ahol egyre nagyobb szerepet kaptak a kereskedelmi márkák és a "hard diszkont" jellegzetességei. A növekedési ütem kicsit lassult 2006-ban, ahogyan stabilizálódni kezdett a diszkont hálózat, és a korábbiaknál kevesebb új üzletet nyitnak.
A 2005 szeptember-2006 augusztusi adatok tükrében félkemény sajtokra jut az összes mennyiségi értékesítés közel kétharmada. Ebben nagy szerepet játszik a trappista töretlen népszerűsége. Még mindig 46 százalékot visz el a teljes sajt-forgalomból. Az ömlesztett szilárdan tartja második helyét, ahogyan a specialitás a harmadikat. Azután következnek a füstölt és a fehérpenészes (camembert/brie) jellegű termékek.
A fogyasztói átlagárak a legtöbb sajt-szegmensben stagnáltak vagy csökkentek. A legnépszerűbb félkemény sajt kilónként 1937 forintos átlagára idén július-augusztusban 2 százalékkal alacsonyabb, mint az előző év hasonló periódusában. Az ömlesztett sajt 10 százalékkal lett olcsóbb; egy kiló átlagára 1996 forint ez év hetedik-nyolcadik hónapjában. Ugyanakkor a trappista jellegű sajt 2094 forintos átlagára 2 százalékkal maradt az egy évvel korábbi alatt.
A kereskedelmi márkák részaránya idén július-augusztusban az értékben mért forgalom 25 százalékát érte el, szemben a korábbi hasonló periódus 23 százalékával. A kereskedelmi márkák térhódítása összefügg a diszkont pozíciójának javulásával a sajt mennyiségi értékesítésében: A hipermarket részaránya 4 százalékponttal csökkent, egyik évről a másikra, míg a diszkontot is tartalmazó 401-2500 négyzetméteres csatornatípusé ugyanannyival emelkedett. A 400 négyzetméternél kisebb boltok mutatója változatlanul 24 százalék.