A februári díjfizetéskor kompenzálja az érintetteket az előfizetéses lapterjesztést végző MediaLog Fiege Zrt. - mondta el Lengyel L. László, a cég igazgatóságának elnöke a Napi Gazdaságnak, hozzátéve, hogy a részleteken (a kiadókkal egyeztetve) még dolgoznak. A cég január eleji színrelépése kisebb-nagyobb fennakadást okozott az előfizetéses lapterjesztésben: az előfizetők egy részéhez vagy nem érkezett újság, vagy nem az általa megrendeltet találta postaládájában.
Egy hete még a mintegy 800 ezer előfizetőből 8-10 ezer ügyfél nem vagy csak később kapta meg a megrendelt újságját - 90 százalék a 240 ezer napilapos ügyfél közül kerül ki. Ez a hibaarány 4,5-5 százalék volt. Ma azonban már naponta csak néhány száz panaszos hívás érkezik hozzájuk - mondta el Lengyel -, és a jelenlegi 3-4 százalékról a hétvégére 1 százalékra szeretnék leszorítani a problémás értékesítés arányát. A terjesztési mizéria közepette a MediaLog sorra jelentette meg elnézést kérő, a reklamáció helyét is feltüntető hirdetését a lapokban - ezek minden bizonnyal épp azokhoz nem jutottak el, akik reklamálásra kényszerültek. Az előfizetők egy része viszont a kiadókat okolja a problémáért és a lapok lemondásával fenyegetőzik.
A döcögős terjesztéssel a pavilonok újságosai jártak jól. Az első héten, a korábbi időszakhoz képest érzékelhetően nőtt a standokon értékesített napilapok száma - mondta el Horváth Balázs, a Lapker Zrt. kereskedelmi igazgatója a napilapnak. Az ország 2700 településén jelen lévő cég, 16 napilapot értékesít, és 2006-ban naponta 418 ezer napilapot, éves szinten több mint 147 milliót, a magazinokkal együtt pedig összességében 336 millió kiadványt forgalmazott.
Az igazi változás februárban következhet be: akkorra döntik el az olvasók, kitartanak-e előfizetésük mellett, vagy átállnak a napi vásárlásra. A Lapker korábban arra számított, hogy az év elején azokon a helyeken lehetnek átmeneti fennakadások a lapok terjesztésében, ahol ezt a feladatot a Magyar Posta Zrt.-től átvette a MediaLog, ám mára kiderült, hogy nem csupán ezen a 105 településen van gond, hanem szinte az egész országban. A cég folyamatosan tárgyal a kiadókkal, és kész az árushelyi értékesítést tovább erősíteni.