A plasztik sikerében lényeges szerepet játszanak a speciális csoportokra szabott kedvezmények, ezért fontos odafigyelni a fogyasztói igényekre az arany- és platinakártya termékek fejlesztésénél. A kelet-európai országokban, köztük Magyarországon is elvégzett kutatás arra kereste a választ, hogy hogyan lehetne szélesebb körben kedveltté tenni a prémium plasztikokat. A felmérés során jelenlegi arany- és platinakártya-birtokosokat, valamint olyan potenciális prémium ügyfeleket kérdeztek, akik életvitelük és anyagi helyzetük alapján igényelhetnének ilyen terméket.
Bár Magyarországon sokan használják az elsősorban magas hitelkeretükről ismert MasterCard prémium bankkártyákat, a hazai arany- és platinakártya-birtokosok aránya egyelőre nem közelíti meg az uniós átlagot. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a prémium kártyás ügyfelek aránya a teljes MasterCard portfólión belül Magyarországon mindössze 1 százalék, szemben az Európai Unióban jelenleg mért 15 százalékkal.
A kártyatársaság kutatása kimutatta, hogy a magyarországi prémiumkártya-birtokosok, valamint a potenciális ügyfelek elsősorban a magasabb hitelkeret miatt használnak és igényelnek prémium plasztikokat. A kártyák egyéb szolgáltatásait ugyanakkor csak részben ismerik, és kevéssé használják.
Míg a magas hitelkeretért és az emelt kondíciókkal kötött utasbiztosításért a válaszadók nagy része jogosnak érezte a magasabb éves kártyadíjat, az ingyenes kártyaletiltást és sürgősségi kártyapótlást azonban már kevesen sorolták azon prémium szolgáltatások körébe, amiért egyértelműen nagyobb térítés jár. Az arany- és platinakártyák reptéri VIP szolgáltatásainak részleteit a kártyások jellemzően nem ismerték, és bevallásuk szerint csak elvétve használják azokat. A kedvezményesen igénybe vehető szállodák többségét pedig - a közúti segélynyújtó szolgáltatáshoz hasonlóan - a válaszadók még a kártya használatával is túl drágának tartották.
Összefoglalva: a prémiumkártya-birtokosok viszonylag kevés alkalommal használják a kártyához kapcsolt exkluzív szolgáltatásokat, a potenciális ügyfelek közül pedig sokan úgy érzik, a luxus kedvezmények inkább irrelevánssá, mint vonzóvá teszik számukra a terméket. Bár a fogyasztók a prémium kártyák legtöbb létező funkciójáról úgy vélik, hogy "jó, ha van", jelentős részük szerint a kedvezmények nagy része a plasztikok "nem nekem való" jellegét erősíti.
A megkérdezettek inkább átlagos, a mindennapi élethez jobban köthető szolgáltatásokat látnának szívesen - mutatta ki a tanulmány -, például különböző használati cikkekre (ruhák, műszaki áruk) kártyával igénybe vehető árengedményt, vásárlói hűségprogramokat, ingyenes internethasználatot, vagy nyaralással, utazással, wellnesszel kapcsolatos kedvezményeket.
A MasterCard kutatása arra is rávilágított, hogy a prémiumkártya-birtokosok és a potenciális arany- vagy platinakártyások ismerik a különböző plasztikok előnyeit, és gyakorlott használóknak nevezhetők. A vizsgált csoport a betéti plasztikokat pénzfelvételre, a bevásárló- vagy hitelkártyákat vásárlásra, a befektetési kártyákat lekötések kezelésére használják. A kedvező átváltási rátákat figyelembe véve a válaszadók többsége külföldön is bátran vásárol euró- vagy dolláralapú kártyával, valamint utazáskor számít a kártyához kapcsolt biztosítási szolgáltatásokra is. Jóllehet az internetes vásárlástól ebben a felhasználói csoportban is észrevehető némi vonakodás. A magyar arany- és platinakártyások nagy része ugyanis még nem ismeri a biztonságos internetfizetési megoldásokat, sem a virtuális kártyákban rejlő lehetőségeket.