A Magyar Telekom Nyrt. 76,659 milliárd forint éves nettó eredményt ért el 2006-ban, ami 2,2 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 78,415 milliárd forintnál - hozta nyilvánosságra a társaság kedden.
A nem auditált, konszolidált, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült tőzsdei gyorsjelentés szerint a társság bevételei tavaly 9,1 százalékkal 671,2 milliárd forintra nőttek, alapvetően azért, mert a mobil-, az internet-, valamint a rendszerintegrációs és informatikai szolgáltatásokból származó bevételek növekedése ellensúlyozta a vezetékes bevételek csökkenését.
A nettó eredmény mérséklődését elsősorban a magasabb értékcsökkenéssel magyarázta a társaság. A csoport kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 0,9 százalékkal 258,6 milliárd forintra nőtt, rátája 38,5 százalék volt.
A csoport EBITDA-ja a montenegrói leányvállalatánál kötött és vitatott tanácsadói vizsgálattal kapcsolatos költségek - 4,1 milliárd forint - nélkül 262,7 milliárd forintot tett ki, a ráta pedig 39,1 százalékot ért el.
Christopher Mattheisen, a cég elnök-vezérigazgatója a jelentés szerint kifejtette: az erős verseny ellenére megőrizték vezető pozícióikat. A bevételek növekedése és az EBITDA az éves céloknak megfelelően alakult. Tavaly már érezhetőek voltak a vezetékes-mobil integráció első pozitív hatásai, ugyanakkor felmerült néhány egyszeri költség is a folyamattal kapcsolatban.
Hozzátette: az idén 2006-hoz képest változatlan bevétellel és forintértéken számolva változatlan EBITDA elérését tűzik ki célul. Cél az is, hogy a tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg bevételekhez viszonyított aránya 14 százalék alatt legyen.
A vezetékes szegmensből származó bevételek tavaly 343,866 milliárd forintot tettek ki, szemben az egy évvel korábbi 329,2 milliárd forinttal. Ezen belül az internetszolgáltatásból származó bevételek 39,7 milliárd forintról 49,7 milliárd forintra nőttek.
A magyarországi szélessávú csatlakozások száma 2006 végén meghaladta az 570 ezret. A Magyar Telekom Nyrt. és az Emitel ADSL-csatlakozásainak együttes száma 512 810 volt 2006. december 31-én, szemben az egy évvel korábbi 329.314 vonallal. A T-Online internetcsatlakozásainak száma 30,0 százalékkal 427 000-re növekedett az előző évhez viszonyítva.
A társasághoz tartozó összes vezetékes vonal egy év alatt mintegy 4 százalékkal, 2,643 millióra csökkent, miközben a létszám 11 919-ről 12 341-re nőtt. A magyar vezetékes bevételek egy év alatt 284,9 milliárd forintról 292,1 milliárd forintra nőttek, miközben az EBITDA 106,5 milliárd forintról 94,5 milliárd forintra csökkent. A nemzetközi vezetékes bevételek 57,9 milliárd forintról 68,9 milliárd forintra nőttek, az EBITDA pedig 19,5 milliárd forintról 24,1 milliárd forintra emelkedett.
A magyar mobilbevételek 266,2 milliárd forintról 297,2 milliárd forintra nőttek, az EBITDA pedig 109,1 milliárd forintról 112 milliárd forintra változott. A 100 lakosra jutó mobilvonalszám 99 százalékot ért el tavaly év végén Magyarországon. A T-Mobile piaci részesedése 44,5 százalékot tett ki: az üzletág-előfizetők száma 5,7 százalékkal emelkedett, elérve a 4,431 milliót, beleértve a 2006. december 31-én meglévő 2,886 millió kártyás előfizetőt is.
A T-Mobile egy előfizetőre jutó átlagos havi percforgalma 11,8 százalékkal növekedett a 2005. évi 127 percről 142 percre. Az egy előfizetőre jutó átlagos havi árbevétel 0,7 százalékkal, 4832 forintról 4800 forintra csökkent. A nemzetközi mobil bevételek 42,6 milliárd forintról 52,3 milliárd forintra nőttek, az EBITDA pedig 21,1 milliárd forintról 27,9 milliárd forintra nőtt.
A jelentés szerint a T-Mobile CG megvásárlása pozitívan befolyásolta a nemzetközi mobilszolgáltatások eredményeit: 2006-ban a T-Mobile CG bevételei 13,4 milliárd forintot tettek ki, a működési eredmény 2,8 milliárd forintot, míg az EBITDA 6 milliárd forintot ért el.
A T-Mobile Macedónia forintban számított 15 százalékos bevételnövekedését elsősorban a magasabb átlagos ügyfélszám eredményezte: az ügyfelek száma 7,7 százalékkal emelkedett, elérve a 944 530 főt, beleértve 767 219 kártyás ügyfelet. A társaság piaci részesedése 66,5 százalékot tett ki a macedón mobilpiacon, míg a mobilpenetráció 68,3 százalékot ért el 2006-ban.
A gyorsjelentés szerint a Magyar Telekom tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére 90,9 milliárd forintot fordított tavaly, amiből a vezetékes szegmensre 49,7 milliárd forint, a mobilszegmensre 41,2 milliárd forint jutott. A mobilszegmensre eső összegből 9,4 milliárd forintot fordított UMTS-szel, harmadik generációs mobil-, illetve ezen belül szélessávú internetszolgáltatással kapcsolatos beruházásokra.
A társaság nettó adósságállománya 68,7 milliárd forinttal 227,9 milliárd forintra csökkent. Az eladósodottsági ráta 2006. december végére 27,7 százalékra mérséklődött a 2005. december végi 33,2 százalékról. Ennek azonban az az oka, hogy a társaság nem fizetett 2005. év után járó osztalékot 2006-ban.
A társaság jegyzett és saját tőkéje egy év alatt gyakorlatilag nem változott: az előbbi tavaly év végén 104,277 milliárd forint, az utóbbi pedig 527,246 milliárd forint volt. A társaság részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában kereskednek, hétfői záró ára 1023 forint volt. Az elmúlt 12 hónapban 757 forint és 1073 forint között mozgott a papír ára.
Az [origo] kiadója a T-Online, amely a Magyar Telekom csoport tagja.