A fogyasztók húzzák a japán gazdaságot

Vágólapra másolva!
Elsősorban utazásokra, síkképernyős televízióra és mobiltelefonra költöttek többet a japán fogyasztók a fűtésen megspórolt pénzükből. Ennek nyomán a gazdasági növekedés a vártnál magasabb, ami felerősítette a kamatemelést valószínűsítő találgatásokat.
Vágólapra másolva!

Az újjáéledő fogyasztói költések segítették a japán gazdaságot, hogy gyorsabban növekedhessen a várakozásoknál 2006 utolsó negyedében, közölte a szigetország kormánya. A gazdaság éves kitekintésben 4,8 százalékot nőtt a tavalyi negyedik negyedben, amely hír erősítette a jent és fokozta azon spekulációkat, hogy hamarosan kamatemelés jöhet.

Az eladások növekedése elsősorban az utazásokat, a síkképernyős televíziókat és a mobiltelefonokat érintette. Az okok között a kormány az olcsóbb fűtőolajat és az enyhe telet említi, amelyek így pénzt szabadítottak föl a fogyasztói költésekhez - írta a BBC.

A japán bruttó nemzeti össztermék, a GDP 1,2 százalékkal nőtt az októbertől decemberig tartó időszakban összehasonlítva a megelőző negyeddel. A fogyasztás, amely mintegy felét teszi ki Japán bruttó hazai össztermékének, 1,1 százalékot bővült az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.

"Az adat alátámasztja, hogy a gazdaságban továbbra is folytatódik a fellendülés," mondja Maszajuki Goto, a kabinet nemzeti elszámoló irodájának igazgatója.

A döntéshozók legutóbb tavaly júliusban emelték a kamatok szintjét negyed százalékponttal 0,25 százalékra, ezzel véget vetve Japán hosszú ideig tartó nullaszázalékos kamatláb-periódusának.

A japán központi bank (Bank of Japan) a következő heti ülésén dönt arról, hogy újabb kamatemelést hajt-e végre.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!