Felszámolás alatt áll a Hungaronafta Kft, amely 2000-ben közös benzinkúthálózat-céget hozott létre a Magyar Autóklubbal - olvasható a Népszabadságban. A Klubpetrol kútjainak némelyike működik ugyan, a hálózathoz azonban jószerével semmi közük, mivel már nem kapnak onnan üzemanyagot.
A Hungaronafta legnagyobb hitelezője az APEH, milliárdos adótartozásról ír a napilap. Az Erste Bank, valamint a vám- és pénzügyőrség szintén több mint félmilliárd forinttal ragadt benn. Számtalan kisebb cég is verheti az ajtót: a felszámolást végül a Total Hungária kétmilliós lejárt számlája miatt rendelték el. A többmilliárdos tartozással szemben jelenleg csupán egy 15 millió forint értékű "mobil benzinkút", egy autó és néhány tízmilliónyi követelés áll a cég tulajdonában. A cég tokodi elosztóbázisa már az Erste Banké.
A cégnek nincs benzinkútja: azok elvileg a 75 százalékos tulajdonában lévő Klubpetrol Kft. alá tartoznak. Mivel várhatóan ez a tulajdonrész is kalapács alá kerül, a felszámolóbiztos informálódott, mennyit is érhet. Így derült ki, hogy a Klubpetrolnak nincs egy kútja sem: a fiókban csupán üzemeltetőkkel kötött "franchise" szerződések porosodnak. Mivel ebbéli kötelezettségeit ma lényegében a Hungaronafta-Klubpetrol nem teljesíti, a kutak ismét függetlennek érezhetik magukat. Igaz, az utak mentén még sok egységen leng a Klubpetrol-zászló. A "névnek" tehát Buga Tamás felszámolóbiztos szerint talán lehet valami értéke.
A felszámolóbiztos elmondta, hogy egy, a Hungaronaftával kapcsolatban álló, meg nem nevezett osztrák cég kapcsán több milliárd forintos jövedéki bűncselekmény gyanújában nyomozás is folyik. Annyit még elmondott, hogy az üzemanyag ki-, illetve beszállítása kapcsán adódtak problémák. A jövőben ezt a pénzt peres úton próbálják meg az osztrák cégtől viszszaszerezni.
A VPOP az adótitok miatt az ügyről annyit árult el, hogy hitelezői igényük 704 millió forint. A Hungaronafta jövedéki engedélyeit visszavonták. A papírok szerint a vég bekövetkezte előtt az APEH végrehajtásokkal igyekezett némi vagyonhoz jutni, amit csak a felszámolóbiztos jelentkezésére függesztettek fel. Ilyen eljárások már folyamatban vannak a Klubpetrollal szemben is. Egyéb adatok nem állnak rendelkezésre, mivel a felszámolóbiztos az előző vezetőktől még nem kapott papírokat. Így a közelmúlt eseményeiről, a csőd kiváltó okairól nincsenek információi. Az üzletet a kezdetektől vezető Kisbán Lajos, illetve Biróczky András nem kívántak élni a napilap kínálta megszólalási lehetőséggel. A hatályos elektronikus cégnyilvántartásban a Klubpetrol utolsó mérlege 2004-es, a Hungaronafta pedig 1998-as fennállása óta sosem adta le gazdálkodási adatait.
2000-ben az Autóklub kezdeményezte az olcsó "diszkontbenzinkút-hálózat" létrehozását, kifejezetten abból a célból, hogy konkurenciát támasszon a piacot szerinte túl magas áraival uraló Molnak. Kovács Zoltán, az Autóklub főtitkára ekkor jelentette be a Klubpetrol Kft. közös megalapítását a Hungaronaftával. Itt a kisebbségi pozíció ellenére - mint mondta - "a szindikátusi megállapodás alapján az üzletpolitikát és a cég vezetőit az Autóklub delegálja". Üzleti tervük nyilvános része szerint a kutak egyszerű, célratörő kialakítása révén 10-15 forinttal a Mol árai alá tudnak menni. Vásárolni csak néhány ezer forintos, éves "tagságival" lehetett, amiből 2 éven belül 80-100 kutat terveztek megépíteni. A kutak többségét a Tescók mellé ígérték, a minőséget pedig - mint elárulták - az garantálja, hogy az üzemanyagot a Moltól szerzik be. E két utóbbi ígéret rögtön nem teljesült, ám a tudósítók efelett már jótékonyan szemet hunytak.