A térség egyik legnagyobb használtautó kereskedő cégének hétfőn indult el a részvény-jegyzési lehetősége Magyarországon. Ennek alkalmából tartottak bemutatkozó sajtótájékoztatót a cég vezetői szerdán Budapesten újságíróknak. A befektetőkkel szerdán és csütörtökön találkoznak Magyarországon. A kibocsátási tájékoztatót ismerőknek azonban új információkat nem hoztak nyilvánosságra.
Maximum 19,533 millió darab részvény kibocsátására készülnek a cseh, és a magyar piacon, amellyel a közkézhányad 28,1 százalék lehet. Maximum 44,0 millió eurós tőkéhez juthat a cég a kibocsátással, a maximum 2,25 eurós árat figyelembe véve. A pénzt agresszív piaci terjeszkedésre akarják fordítani, illetve a hitelek átstrukturálására, illetve visszafizetésére. Kereskedni szeptember 26-án lehet majd először a részvényekkel.
Csehország 23 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek, míg Szlovákiában16 százalékos szeletet hasítottak ki maguknak. Magyarországon és Lengyelországon ennél alacsonyabb a piaci részük (adatot nem hozták nyilvánosságra), mi viszont jó növekedési lehetőséget jelent - mondta a cég tulajdonosa Anthony James Denny. Magyarországon egyébként tavaly nyitották első telepüket, míg a régióban összesen 38-al rendelkeznek. Az idén még 10 új telepet szeretnének nyitni, a már elindult 14 után.
Magyarország fontos piac a cég számára, jelenleg már 5 telephellyel rendelkeznek, és már több mint 5500 autót adtak itt el. A további terjeszkedésre jellemző, hogy 2008 elejére 9-10 telephelyet terveznek.
A cég tavaly 350 millió eurós árbevétel mellett nettó 7,1 millió eurós nettó profitot ért el 2006-ban. Tavaly 62 ezer autót adtak el a régióban. A készleten lévő autók a cég tulajdonában vannak. Éppen ezért csak gyorsan eladható autókat vesznek meg, a készletforgás 35 nap. Az idén az első félévben 38 ezer autót értékesítettek. A társaság kilencéves működése alatt átlagosan évi 27 százalékkal növelte árbevételét. Jelenleg valamivel több mint 8000 autója van a cégcsoportnak készleten. A cég autónként 155 eurót költ marketing tevékenységre. Ennek köszönhetően erős ismertsége van a cégnek, a hazai piacnak számító Csehországban például 96 százaléka ismeri az embereknek az AAA autót. Az árbevétel 90 százaléka autóértékesítésből származik, a profit jelentős részét azonban már pénzügyi szolgáltatások közvetítéséből érik el. Az elmúlt 3 évben évi 60 százalékkal nőtt a cég készpénztermelő képessége (EBITDA).
A régióban mindenhol a kisméretű autókereskedések a jellemzőek, éppen ezért azok a cég legfőbb versenytársai. Az új autók mellett értékesített használtautók magasabb árfekvésűek a társaság profiljánál, de jövőre ezen a piacon is erős versenyt szeretnének gerjeszteni - mondta Anthony James Denny.
Komoly üzenet ez a kibocsátás azoknak, akik szkeptikusak a magyar tőzsde jövőjét illetően, és a kormánynak is, hogy vannak, akik hisznek még abban, hogy jó lehetőségek vannak a magyar értéktőzsdén - mondta Szalay-Berzeviczy Attila, a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) elnöke.