A világszerte mintegy 10 ezer kávézóból álló láncolat legújabb tagja Moszkva északi részén nyílt meg, egy nagy bevásárlóközpontban.
A cég 2005-ben nyerte meg a Starbucks névért zajló védjegy-harcot - írja a Reuters. Az oroszországi névhasználati jogot ugyanis egy magánszemély regisztráltatta magának, és 600 ezer dollárt kért a Starbuckstól azért, hogy lemondjon a jogról.
A vállalat sikeresen bizonyította orosz bíróságokon, hogy nem ő, hanem a cég a név jogszerű tulajdonosa.
"Ez egy nagyon fontos lépés számunkra, és szeretnénk, ha a Starbucks az orosz hétköznapok részévé válna," mondta a cég európai üzletágának elnöke, Cliff Burrows a kávézó megnyitóján.
Burrows korábban a héten még azt nyilatkozta a hírportál tudósítójának, hogy az év végéig egy újabb kávézót terveznek nyitni Moszkvában, de a megnyitón már elhárította a további terjeszkedést firtató újságírói kérdéseket.