A szakszervezet azt követeli, hogy a kormány vonja vissza a 21 mellék- és szárnyvonal megszüntetésének tervét, és teljesítse a 2007. július 22-én kötött megállapodásban vállalt kötelezettségét.
ŰŰA Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a bejelentést követően kiadott közleményében úgy fogalmaz: most az egyeztetésnek van itt az ideje, nem a sztrájknak.
A szakszervezet a közleményben emlékeztetnek arra, hogy 2007. július 23-ra figyelmeztető sztrájkot hirdettek, hogy érvényt szerezzenek követeléseiknek a vasútbiztonság, a vasúti képzés, a mellékvonalak védelmében.
Akkor a munkabeszüntetés elmaradt, mert július 22-én a MOSZ megállapodást kötött a követelések teljesítésére. A szakszervezet szerint azonban az ott szereplő határidőket a GKM nem tartotta be, ezzel megszegte a megállapodást.A MOSZ szerint a kormányzat 21 mellék- és szárnyvonal megszüntetését tervezi érdemi egyeztetés nélkül.
Cél az utasbarát menetrend
Ez a lépés veszélyezteti a mozdonyvezetők foglalkoztatási biztonságát, ezt meghaladóan pedig a vonalbezárások súlyos csapást jelentenek az érintett települések lakosságára, mindennapi életükre - olvasható a közleményben, amely szerint a szakszervezet szolidaritást vállal az érintett településekkel és az ott élő emberekkel, elutasítva a kormányzat vonalbezárási döntéseit.
A GKM szerint a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) összekeveri a települési érdekképviseletet a szakszervezeti feladatokkal. A menetrend előkészítés során a szaktárca a Regionális Közlekedésszervező Irodák segítségével folyamatosan egyeztetett a közszolgáltatásban érintett társaságokkal és önkormányzatokkal a 2008. évi menetrendekről és szolgáltatásokról.
Ezen folyamat részeként kezdeményezett 2007. október 25-ére egyeztetést a minisztérium az önkormányzati szövetségek, illetve érintett társadalmi és érdekvédelmi szervezetek képviselőivel is. Cél a pazarlást felszámoló, utasbarát menetrend, amely a közlekedők érdekeit szolgálja vasúton és közúton egyaránt.