Nevük mellőzését kérő kereskedelmi és édesipari szakemberek közül többen is úgy vélik, az egyik legesélyesebb vevőjelölt a Stollwerck utódja, a Bonbonetti. Ez a vélekedés Sánta Sándor szerint azzal magyarázható, hogy megfelelő tőkeháttérrel bírnak, és az elmúlt időszakban nagyon sok energiát fordítottak a hagyományos, régi márkákra, s ebbe a folyamatba és termékszerkezetbe jól illeszkedne a Balaton szelet is.
Ráadásul a Balaton szelet gyártása már abban a székesfehérvári üzemben folyik, amelyet korábban a Bonbonetti jogelődje, a Stollwerck tulajdonosa építtetett, s amely több adásvétel után került végül a Danone-hoz. (Korábban a Stollwerck a gyárban a Balaton szelet konkurensének tartott Duna szeletet gyártotta.)
Egyes szakemberek szerint a Balaton szelet mára olyan márkává vált, amelyre akár önálló céget is érdemes volna alapítani és önmagában gyártani, eladni a terméket. A Balaton szelet a szeletes csokoládék piacán ugyanis öt százalék körüli részesedéssel bír - derül ki a Népszabadságból.