Tömpe István elmondta: becslések szerint a bliccelők miatt éves szinten a jegyárbevétel kiesés 6 milliárd forintra tehető, amelyből a következő két évben évente legalább 2-3 milliárd forintot szeretnének beszedni a jegyellenőrzések révén.
A többletbevétel felhasználásáról még nem született döntés, de fontos lenne a peronkapukat - ahol csak lehet és érdemes - az ország egész területén elterjeszteni, ez az összes állomás fele lehetne. Szeretnék a szolgáltatási színvonalat javítani egyrészt a vonatok tisztításával, másrészt a parkoló rendszerek fejlesztésével, ez utóbbinál a főváros esetében a Budapesti Közlekedési Szövetséggel együttműködve.
Tömpe István elmondta, hogy a bliccelők kiszűrésének több módja is van. Ezek közül egyik, hogy le kell zárni peronkapukkal a pályaudvarokat, és fokozott ellenőrzéseket kell végezni. A későbbiekben pedig az elektronikus jegy és az ezzel kapcsolatos beengedő rendszer kialakítása lehetne a megoldás, ami 30-60 milliárd forintba kerülne.
A MÁV Start vezérigazgató-helyettese a vasúti vonalak felülvizsgálatával kapcsolatban elmondta: a szárnyvonalakon viszonylag kevesen utaznak, így azok veszteségesek. Ezeken a területeken "az olcsó vasutat kell kitalálni", mert a jelenlegi nagyon drága. Tömpe István szerint a GKM által újra felajánlott térségi vasút megoldás lehetőséget adna a továbbműködéshez, ha a vasútüzem is olcsó tudna lenni, és megfelelő pénzügyi konstrukciót találnának a finanszírozásra.