A 38 mellékvonalból, amelyeken tervbe vették a személyforgalom szüneteltetését, 12-re március elsejéig, a többire a menetrendi év végéig van vasúti közszolgáltatási megrendelés - mondta Guthyné Molnár Mária, a MÁV-START üzemeltetési főosztályának technológiai osztályvezetője.
Változik a mentrend többek között a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon. Mosonmagyaróvár kiszolgálására új InterCity vonatpár közlekedik a reggeli órákban Budapestre, délután pedig vissza.
A Budapest és Győr között egyébként 2 órás ütemben közlekednek a hagyományos gyorsvonatok az elővárosi közlekedéssel összhangban. A Dombóvár-Gyékényes vonalon megszűnik a Kapos InterCity. A Budapest-Miskolc vonalon korábban közlekedik a Hernád IC.
Újra közlekedik a Kraszna InterCity vonat Budapest és Debrecen között, a Latorca InterCity vonattal egyesítve. A Budapest-Békéscsaba vonalon az IC-, illetve gyorsvonatok ütemszerű közlekedése jobb csatlakozást biztosít a szárnyvonalakhoz. A budapesti elővárosi forgalomban a Budapest-Komárom-Győr útvonalon óránként közlekednek az új motorvonatok.
Schengen gyorsít
A schengeni csatlakozás miatt rövidebb lesz a határátkelőhelyeken a várakozási idő. Az ütemes menetrendet pedig több nemzetközi vonatra is kiterjesztik, köztük a Budapest-Bécs, illetve bécsi átszállással a Budapest-Frankfurt útvonalon.
A Budapest és Arad között naponta 9 vonatpár közlekedik, az Ady Endre nemzetközi gyors újra IC-vonatként közlekedik. Az ütemes menetrendben érintett vonalakon a bevétel 31 százalékkal nőtt éves szinten. Ez egyébként egy olyan menetrend, amelyben a járművek a nap legnagyobb részében minden órában ugyanakkor indulnak. A 2008. évi menetrend interneten már elérhető, nyomtatott formában december közepétől lehet beszerezni.