A hitelminősítésre azért van szüksége a vasúttársaságnak, mert a kötvénykibocsátásból szeretne fejleszten, úgy hogy a 15 éves futamidőn belül megtérüljön. A lassító jelek kiiktítása mellett az utaskomforton és a villamosításon is változtatnanának. A MÁV hitelállománya 2007 végére 265 milliárd forintnyra csökken, ebből 180 milliárd forint mögött van állami garancia, de a hitelminősítők elsősorban nem a hitelek nagyságát, hanem a Máv három éves stratégiáját mérlegelik.
A társaság az idén tőkehelyzete rendezésére 111,6 milliárd forintot kapott ezen kívül 62,8 milliárd forint költségvetési forrás áll a cég részére. A tőkehelyzet rendezése és a javuló gazdálkodás lehetőséget termtett arra, hogy a mostani költségtérítést a társaság adósságállományának rendezésére használja fel.
A Magyar Államvasutak Zrt. meglévő forrásai az idei évben 100 milliárd forintot meghaladó adósság törlesztésére is lehetőséget adnak, afinanszírozás költségein keresztül csökkentve a társaság terheit. A MÁV Zrt. 2006. év végi mérlege szerint eredménye 83.842 milliárd forint volt. Az idei tervezett mérlegét a Start kiválása miatt 12,1 milliárd forintba határozta meg, feltételezve a Cargo értékesítését.
A világhálón is lehet majd jövőre vonatjegyet vásárolni. A MÁV-Start Zrt. már aláírta a MÁV Informatikával azt az internetes jegyvásárlásra vonatkozó szerződést, melynek köszönhetően december közepén megkezdődhet Budapesten a tesztüzem. Első körben az Intercity-járatokra lehet majd az interneten keresztül menetjegyet rendelni, amelyeket az elektronikus fizetés után kapott kódok segítségével lehetne kinyomtatni az állomásokon elhelyezett automatáknál. A rendszerben a vásárlás regisztrálása mindössze pár percet venne igénybe.
Heinczinger Istvánn szerint még a szakmai értékelése folyik a MÁV Cargo pályázatnak és november végén bontják fel a borítékot és akkor hozzák nyilvánosságra kié lesz a szállítmányozás. Egy biztos 90 százalékban az ás és csak 10 százalékban dönt a szakmai háttér. Így az viheti a Cargot aki a legtöbb pénzt ajánlja