A vasútcég adóssága eközben továbbra is meghaladja a 400 milliárd forintot. Az elnök szerint dacára a visszaeső személy- és áruforgalom és a romló szolgáltatási színvonal jellemezte negatív spirálnak, a MÁV európai összehasonlításban még mindig a legbiztonságosabb vasúttársaságok egyike - írja a Napi Gazdaság.
A vasút jövőjét a modernizáció sikere határozza majd meg, ennek forrását pedig nem csak az állami támogatásból, hanem a pénzpiacról és a növekvő bevételekből akarja előteremteni a társaság - mondta Heinczinger István vezérigazgató. A MÁV ugyanis tizenöt éves futamidejű, 75-100 milliárd forint értékű kötvényprogramban gondolkozik.
A vállalati folyamatok átszervezésétől 5-10 milliárd forintos megtakarítást remélnek. A költségek 45 százalékát kitevő személyi jellegű kiadásokból egyelőre nemigen lehet faragni, az majd a modernizáció előrehaladtával csökkenhet. A tervek szerint a MÁV jövőre 25 éves vasúti programot, valamint egy három évre szóló tervet is elkészít - mondta a vezérigazgató.