A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról rendelkező szabályozás tervezete a hosszas egyeztetések miatt nem jutott el még a kormányig sem. A gazdasági tárca tájékoztatása szerint az egyeztetések nyomán a törvénytervezetet jelentős mértékben újragondolták, így az a parlament tavaszi ülésszakára készülhet el - írja a Napi Gazdaság.
A javaslat a fogyasztóvédelmi és a reklámtörvény jelentős részét újraírja, így finomodna a burkolt reklám fogalma is. A jövőben valamely vállalkozás vagy termék említése hírműsorban, újságcikkben csak akkor minősülne reklámnak, ha annak kifejezetten az a célja, hogy a céget vagy termékét népszerűsítse. Így például jövő nyáron a hírműsorokból eltűnhetnek az "egyik nagy kereskedelmi lánc" vagy az "egyik kereskedelmi televízió híre szerint" kifejezések, ugyanis a konkrét megnevezés nem bizonyulna burkolt reklámnak. A reklámtörvény másik módosításával a szabadtéri reklám tartalmáért a jövőben kizárólag a reklámozó és nem a hirdetést kihelyező cég felelne.
Az elképzelések szerint szigorodnak a direkt marketingre vonatkozó szabályok: a jövőben ilyen reklámtartalmú levelet csak az a fogyasztó kaphat, aki ehhez kifejezetten hozzájárul. A reklámozók pedig csak azok nevét, címét tarthatják nyilván, akik ilyen nyilatkozatot tettek, s a címlistákat is csak akkor értékesíthetik, ha ehhez az érintettek előzetesen hozzájárulnak.
A tervezet egységes jogi keretet adna a már létező Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak is, ám csak korlátozott mértékben, ugyanis a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal kapcsolatos vizsgálatokat továbbra is a Gazdasági Versenyhivatalnak kell majd lefolytatnia, ha arra a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálata derített fényt.