A múlt héten a Citibank több mint 161 ezer hitelkártya-birtokos szerződésének felmondásáról és plasztikjának érvénytelenítéséről döntött arra hivatkozva, hogy az érintettek "elfogadhatatlanul magas adóskockázattal" bíró ügyfelek. A hitelkártyák a múlt héten kézbesíteni kezdett felmondólevelek kézhezvételét követő 35. napon vesztik érvényüket, innentől kezdve az ügyfelek új terhelést már nem tudnak megtenni kártyájukkal, viszont a fennálló tartozást ugyanúgy havi részletekben törleszthetik.
Valamennyi kártyatulajdonos az internetes banki szolgáltatónál, az Eggnél igényelte a kártyáját, amely céget tavaly 575 millió fontért vásárolta meg a Citibank. A mostani vágással a Citi 2,3 millió hitelkártya-tulajdonosának 7 százalékáról mond le, azokról, akiknek - közleménye szerint - törlesztéseivel a múltban "problémák" voltak.
A felmondást kézhez kapók jó része ugyanakkor azért háborodott fel, mert soha nem volt törlesztési elmaradásuk még, személyi adóskockázati minősítésük kifogástalan, sokuknak épp a közelmúltban emelték meg a hitelkeretét. A kormányzó brit Munkáspárt már felügyeleti vizsgálatot sürget az ügyben, mivel olyan hírek keltek szárnyra, mely szerint a Citi éppen a jó, vagy "túl jó" adósoktól akar szabadulni, vagyis azoktól, akik mindig időben, sőt idő előtt törlesztenek - írja a Napi Gazdaság.