A befolyó összeget egyenlő arányban fordítják vasúti infrastruktúra-fejlesztésre, vállalatfelvásárlásra (pénzügyi beruházásokra) és adósságkezelésre.
Az Angela Merkel kancellár vezette CDU korábban a Spedition Schenker szállítmányozási cég, valamint a személy- és teherforgalmat érintő privatizációban nagyobb szerepett szánt volna a magántőkénk, hiszen a konszern 49,9 százalékát szerették volna eladni, azonban az SPD berkeiben a balszárny erős ellenzése kísérte a privatizációt, így Kurt Beck pártelnöknek 24,9 százalékos kompromisszumért is meg kellett vívnia a maga csatáját pártján belül.
A magánosításhoz szükséges a Deutsche Bahn tőzsdére vitele is, ennek azonban mégkeresik a megfelelő időpontját. Valószínűleg ez november előtt nem következik be, hiszen a tőzsdét a kedvezőtlen világpiaci folyamatok tartósan lefelé nyomják - tudósít a Népszabadság.