A 46 kocsi felújítására szóló szerződést 2008 decemberétől 12 hónap alatt kell teljesíteni. A munkákat a Bombardier MÁV dunakeszi telephelyén végzik el.
Ez a cég 65 százalékban a kanadai Bombardier tulajdonában van, 25 százaléknyi üzletrész a MÁV Zrt.-é, 10 százaléknyi üzletrésszel pedig a dolgozók rendelkeznek - mondták el az MTI kérdésére a Bombardier MÁV-nál.
A megrendelés alapján az elhasználódott alkatrészek cseréje mellett átépítik a kocsiszekrényt és teljesen megújítják a belső teret, valamint korszerűsítik a forgóvázat és a műszaki berendezéseket. A felújított járművek magyarországi belföldi forgalomra alkalmas új elektromos berendezéseket kapnak, és az elektro-mechanikus lengőajtók távvezérlésűek lesznek.
A közlemény idézi Laurent Trogert, a Bombardier Transportation Szerviz divízió európai alelnökét, aki emlékeztetett arra, hogy az eredetileg Dunakeszin gyártott járművek most "visszatérnek" a szerviz divízióhoz. A kocsik átépítésével csökken az üzemelési költség és hosszabb lesz a járművek élettartama.
A MÁV vezérigazgatója, Heiczinger István kiemelte: az elővárosi kocsik felújítási programját 2004-ben kezdték meg, és azóta már több mint 300 vezérlőkocsi és úgynevezett betétkocsi felújítását végezték el. Az MTI úgy tudja, hogy ennek költsége mai árakon számolva jóval több mint 30 milliárd forint.
A MÁV vezérigazgatója tájékoztatása szerint a Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonalon kizárólag a felújított kocsikkal közlekedik a személyszállítással foglalkozó MÁV Start, és az újabb 46 felújított kocsi egy része a Vác és Budapest vonalon áll forgalomba.
A Bombardier MÁV Kft. tavaly növelte árbevételét és megrendelés állományát is, amelyben meghatározóak a MÁV csoportnak elvégzett munkák. A gazdálkodás számadatait azonban - elfogadott beszámoló hiányában - a cégnél még nem kívánták közölni az MTI kérdésére.