A jövő évben kezdődhet meg Miskolcon a város történetének egyik legnagyobb beruházása, a "nagy villamos projekt, amelynek célja, hogy Miskolcon a világ egyik legmodernebb villamosközlekedése jöhessen létre" - mondta korábban Káli Sándor Miskolc polgármestere.
A tervek szerint megújul a teljes villamospálya, a megállók, az energiahálózat, új járműveket vásárolnak, a meglévő Tátra típusúakat pedig alacsonypadlóssá alakítják, és a jelenleg a Tiszai pályaudvartól Diósgyőrig húzódó 1-es szakaszt 1,5 kilométerrel, a felső-majláthi lakótelepig meghosszabbítják.
A 37 milliárd forintba kerülő beruházás költségeinek túlnyomó hányadát - 85 százalékát - uniós forrásból fedezik, a fennmaradó rész állami, illetve önkormányzati hozzájárulás.
A francia Alstom konszern volt az első, amely bemutatta Citadis típusú villamosát, amely kedvező döntés esetén megjelenhet Miskolcon. A Citadis eddig 28 városban közlekedik, mintegy 1100 szerelvényt rendeltek a cégtől, és több mint 1,4 milliárd utast szállítottak - ismertette az adatokat Zal Shahbaz üzletfejlesztési alelnök.
Daróczi Dávid kormányszóvivő tavaly augusztusi tájékoztatása szerint a 2007-2008-ban induló, 1.265 milliárd forint beruházási értékű 77 közlekedési projekt közül értékben 450 milliárd forintnyi öt nagyprojekt a városi tömegközlekedés fejlesztését szolgálja. A budapesti 1-es és a 3-as villamos fejlesztésére, valamint a 4-es metróra 375 milliárd forintot fordítanak, míg a debreceni, szegedi és miskolci villamospálya 50 kilométer hossznyi fejlesztésére 75 milliárd forintot szánnak.
Az Alstom Magyarországon két céggel van jelen: az Alstom Hungária Zrt. az erőművi és a közlekedési üzletágat képviseli, míg az Alstom Singnaling Kft. közlekedési szoftvereket fejleszt.