Bár a Központi Statisztikai Hivatal csütörtökön közzétett adatai szerint az év első öt hónapjában - az előző év azonos időszakához képest - 2,4 százalékkal csökkent a magyarországi boltok forgalma, ám a luxustermékek piacán nem tapasztalható visszaesés. Ez egyrészt azzal magyarázható, hogy a tehetősebbek könnyebben megküzdenek az inflációval és a megszorításokkal, másfelől pedig a magyarországi luxuspiac még gyerekcipőben jár - írja a pénteki Napi Gazdaság.
Sorozatban jelennek meg az újabb luxuskategóriába sorolt ruházati és bútormárkák, s mivel ezek újdonságnak számítanak a piacon, ezért a magyar vevőkör szívesen fogadja őket. Éppen ezért nem csak marketingfogasként jelent meg a fővárosban a Louis Vuitton mellett a Burberry és a Gucci, hanem valós profitot remélnek a magyarországi üzletektől.
A piackutató cégeknek arról kevesebb információjuk van, hogy a luxustermékek alatti, de még jócskán a prémiumszegmensbe sorolt termékek forgalmát miként érinti az általános fogyasztáscsökkenés. Az viszont látszik, hogy az erős, jól ismert, komoly marketinggel megtámogatott márkák jelentős forgalmat bonyolítanak.
A forint erősödése, illetve az angol font gyengülése miatt számos prémium kategóriás termék jelenleg igen jó vételnek tűnik, egyes Nagy-Britanniából érkező piperecikk ára jelentősen, akár 35-40 százalékkal csökkent. A luxusmárkáknál azonban más a helyzet, a forgalmazó nem csökkenti a különböző termékek árait, mert az arculatba nem fér bele a leértékelés.