A nemzeti turisztikai marketing szervezet csütörtöki közleménye szerint az MT Zrt. a Magyar Nagydíj turisztikai jelentőségére való tekintettel több mint fél évtizede szorosan együttműködik a Hungaroring Sport Zrt.-vel. Az együttműködés keretében az MT Zrt. munkatársai a Formula 1 futamra kilátogató hazai és külföldi turistákat két információs ponton látják el az országgal, a régióval illetve a Magyar Nagydíjjal kapcsolatos információkkal.
Az MT Zrt. a Hungaroringen felállított standjain térképek, kiadványok terjesztésével, valamint Magyarországról szóló turisztikai információkkal ösztönzi a versenyre érkező külföldi vendégeket hosszabb tartózkodásra és visszatérésre.
A Forma-1 magyarországi megrendezése Magyarország turizmusára számos közvetett és közvetlen, kedvező hatást gyakorol.
A szálláshelyek forgalma nőhet
A közvetlen hatások között kiemelhető a budapesti szálláshelyek jelentős forgalombővülése. A Magyar Turizmus Zrt. felmérése szerint a Forma-1 Magyar Nagydíj négy napja alatt a versenyzők és a futam közreműködői, valamint a külföldi látogatók csaknem 80 százaléka és a belföldi látogatók mintegy 10 százaléka vesz igénybe kereskedelmi szálláshelyet. Ez a kereslet a futam ideje alatt a magasabb kategóriájú budapesti szállodák kapacitásának csaknem teljes egészét lefoglalja.
Az MT Zrt. becslése szerint a vizsgált budapesti szálláshelyeken generált áfa-bevétel mintegy 185 millió forint. A Forma 1 Magyar Nagydíj látogatói, versenyzői és közreműködői mintegy 14,6 milliárd forintot költenek el, amelynek áfa-tartalma 2,43 milliárd forint.
A közvetett hatások között elsősorban Magyarország, mint turisztikai desztináció ismertségét növelése és pozitív imázsának erősítését emelte ki a turisztikai marketing szervezet. A versenyt világszerte mintegy 350 millió néző kíséri figyelemmel a televízión keresztül.