Nincs hiba a gépjármű-jótállásban

Vágólapra másolva!
A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének véleménye szerint nem jogszabálysértők a személyautókra vállalt jótállási feltételek, a gépjárműgyártók egész Európában kötelező szerviz periódusokat írnak elő elsősorban biztonsági és környezetvédelmi okokból kifolyólag.
Vágólapra másolva!

Erről Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke beszélt az MTI-nek annak kapcsán, hogy a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) álláspontja szerint a gépjármű márkakereskedések jogszerűtlenül kötik feltételekhez az autók garanciájának érvényességét.

Gablini Gábor kifejtette: nem érti, hogy miért a kereskedőket vonja felelőségre a FEOSZ, hiszen a kötelező szervizperiódust minden esetben, bármely közlekedési eszközhöz kapcsolódóan annak gyártója írja elő, a kereskedések és a szervizek csupán végrehajtják a gyártók által előírt átvizsgálási és javítási munkákat.

Az elnök szerint természetes, hogy egy közúti közlekedésben résztvevő eszközt bizonyos időközönként átvizsgáljanak és ha a tulajdonos nem tesz eleget ezen kötelezettségének, akkor nem tarthat igényt a jótállásra.

Gablini Gábor azt sem érti, hogy miért nevez jogszabálysértőnek a FEOSZ egy Európa szerte elterjedt eljárást, amellyel kapcsolatban még nem született elmarasztaló bírósági döntés.

A FEOSZ hétfői közleményében az olvasható, a jelenlegi gyakorlat szerint az újonnan vásárolt autók esetén a fogyasztók csak akkor érvényesíthetik a jótállásból eredő jogaikat, ha eleget tesznek a márkakereskedések által előírt feltételeknek, így saját költségükre a személygépkocsit meghatározott kilométerenként vagy időszakonként ellenőrzésre viszik az arra kijelölt márkaszervizekbe.

A FEOSZ szerint ez a fogyasztóknak - a működtetési költségeken felül - több tízezer forintos többletköltséget jelent akkor is, ha nem használják az autót. Amennyiben a feltételeket nem teljesítik, akkor az a jótállás elvesztésével is járhat.

Az autó alkatrészei, tartozékai bizonyos használati idő után felújításra, kicserélésre szorulnak, így műszaki, baleset-megelőzési, közlekedés-biztonsági, környezetvédelmi okok indokolhatják a rendszeres, kötelező átvizsgálást és alkatrészcserét, de garanciális időszakban ezért - a FEOSZ álláspontja szerint - nem számítható fel külön díj a fogyasztóknak. Az ezzel járó költségeket a jótállási idő alatt a kereskedőknek kell viselniük.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!