A Bosch a barkácspiacon a második a Black and Decker mögött: a két gyártó a magyar piac 50 százalékát uralja.
Sulczi Mónika, a Bosch barkácstermék-menedzsere elmondta: a barkácspiacon egyre többen vásárolnak könnyen, egyszerűen kezelhető gépeket, sőt, nemcsak a férfiak, hanem a nők is, akik mind nagyobb számban barkácsolnak otthon. Egy piaci felmérés szerint a házimunka 51 százaléka ma már dekorációs tevékenység, amit főleg a nők végeznek, s ehhez vásárolnak elektromos gépeket.
A magyar piacon a leginkább keresett barkácsgépek az akkumulátoros gépek, ezeket követik a vezetékes ütve-fúrók és a sarokcsiszolók.
A Bosch a sajtótájékoztatón bemutatott három elektromos festékszórót, amelyekből az idén néhány száz darabot akar eladni.
A Bosch Csoport tavaly 1,47 milliárd euró forgalmat ért el Magyarországon, ami 28 százalékkal több a 2006. évinél. A csoport magyarországi, belföldi forgalma 70 százalékkal 323 millió euróra nőtt tavaly, míg a foglalkoztatottak számát 500 fővel 7.500-ra növelte.
A Magyarországon főként autóalkatrészeket és elektromos kéziszerszámokat gyártó Bosch az előállított termékek döntő többségét exportálja, tavaly a kivitel értéke 1,157 milliárd euróra nőtt a 2006.évi 950 millió euróról.
A csoport magyarországi forgalmának bővülése az idén a tervek szerint meghaladja a Bosch világszintű növekedését, ami egy korábbi bejelentés szerint mintegy 5 százalék lesz.
A Bosch 2007-ben 80 millió eurót ruházott be Magyarországon, amiből főként a miskolci kéziszerszám és autóelektronikai, illetve a hatvani autóelektronikai gyárat fejlesztették. A csoport az elmúlt hat évben 450 millió eurót költött Magyarországon állóeszköz-beruházásokra.