Jogtalan lehet a telefoncégek többletdíja

Vágólapra másolva!
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) szerint jogtalanul kér többletdíjat a csekkes befizetések után a Pannon GSM Távközlési Zrt. és az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. - közölte a civil fogyasztóvédelmi szervezet csütörtökön az MTI-vel. A két távközlési cég ugyanis a számla csekken történő befizetése után pluszdíjat számít fel ügyfeleinek.
Vágólapra másolva!

Az OFE álláspontja szerint többletdíj csak többletszolgáltatás után kérhető, a számla kiállítása pedig a szolgáltatás elengedhetetlen része, így a két társaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg.

Az MTI érdeklődésére az Invitel közölte, hogy nem a számla kiállításért kér pénzt, kizárólag azt az összeget terheli az előfizetőkre, amelyet a társaság maga is megfizet a Magyar Posta Zrt.-nek közvetített szolgáltatása díjaként. Az elmúlt hónapban részletesen tájékoztatták valamennyi ügyfelüket, hogy a Magyar Posta Zrt. által a csekkes befizetéskor a telefontársaságra kirótt összeget - befizetésenként mintegy 80 forintot - a társaság a továbbiakban nem vállalja át az előfizető helyett. Az ügyfelek a részletes tájékoztatást követően nem éltek panasszal.

Az Invitel tájékoztatása szerint a díjfizetési kötelezettségen nem kívánnak változtatni, tekintettel arra, hogy nem rejtett költségként kerültek a számlára a kifogásolt összegek, hanem előzetes tájékoztatás és az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései alapján. Egyben felhívják a figyelmet arra, hogy a csekkes befizetések elkerülésével ez a pluszköltség elkerülhető. A Telepont üzletekben a személyes vagy a csoportos beszedési megbízás választásakor az ügyfelek mentesülnek a csekkes befizetés költségei alól.

A Pannon az MTI érdeklődésére azt közölte, hogy augusztus 21-től módosítja Általános Szerződési Feltételeit, amelynek értelmében a postai úton történő telefonszámla befizetésekért bruttó 120 forintos díjat számít fel számlás és Új Generációs kártyás előfizetőinek. A díj bevezetése a Pannon megítélése szerint jogszerű. A módosítást a szabályok szerint megfelelő időben és módon közleményben nyilvánosságra hozta, előfizetőit erről tájékoztatta.

A Pannon is arra hívja fel a figyelmet, hogy Magyarországon számos olyan elektronikus számlabefizetési mód áll az ügyfelek rendelkezésére, amelyek igénybevételéért a Pannon nem számít fel külön díjat.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!