Az idei év első hat hónapjában a szupermarketek forgalma mutatta a legnagyobb növekedést a kiskereskedelmen belül - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felméréséből. A diszkontok és hipermarketek tudták ugyan bővíteni eladásaikat, ám ez nem gyakorolt hatást piaci részesedésükre.
A kisboltok napifogyasztásicikk-forgalomból való részesedése 2008 első félévében összességében változatlan maradt. A stagnálás hátterében az áll, hogy a kisbolt-láncok valamelyest erősödtek az elmúlt évhez képest, míg a független kisboltok vesztettek piaci részesedésükből.
Az utóbbi hónapokban érezhetően bővülő boltszám miatt az első félévben a háztartások 39,4 százaléka vásárolt szupermarketben, míg egy évvel korábban 35,9 százalékuk. A napi fogyasztási cikkek forgalmának növekedése 2008 első félévében elmaradt az élelmiszer-infláció mértékétől, a piac relatíve szűkült. Az Ecostat adatai szerint az élelmiszer-infláció mértéke az idén január-júniusban 12 százalék körül volt. A háztartások az üzletekben azonban csak 8 százalékkal költöttek többet, mint egy évvel korábban.
A vásárlók egyre jobban megnézik, hogy mire és hol költenek, a saját márkás termékek aránya a teljes napifogyasztásicikk-forgalomból egy év alatt mintegy 2 százalékponttal növekedett, így a forgalom valamivel több mint egynegyedét teszi ki.