A múlt év első 10 hónapjában mintegy 5,4 százalékos csökkenést lehetett tapasztalni, viszont az újautó-regisztrációk száma még 12,9 millió darab volt - Derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének jelentéséből.
Folyamatosan mérséklődik a nemzetközi kereslet a legnagyobb piacokon, az amerikai és nyugat-európai autópiacokon, recesszióban van az autóipar, emellett hónapról-hónapra romlik a brazil, az orosz és a kínai piacok helyzete.
A vásárlási ked mérséklődése miatt rengeteg cég tett közzé veszteségekről szóló bevételi adatokat. A kedvezőtlen piaci viszonyok nem csak maguknak a gyáraknak okoznak komoly fejtörést, a beszállítóik sincsenek biztonságban.
A visszaesés Nyugat Európában a legszembetűnőbb,16 százalékkal kevesebb új autót vásároltak a fogyasztók, mint 12 hónappal korábban, 1,03 millió darabra. Kelet Európában az újonnan felvett uniós tagországoknál 3,2 százalék mindössze a különbség.
Egyre jobban szenvednek a legnagyobb autógyárak a világgazdasági válság miatt. Kevesebbet gyártott Európa legnagyobb autógyártója a Volkswagen novemberig, 7,6 százalékkal kevesebbet mint az előző évben, 249 948 darabot.
A Skoda és a Seat sem jártak jól, nem sikerült ellensúlyozni az Audi 3,3 százalékos növekedését-írja a marketwatch internetes hírportál.
A legnagyobb visszaesést az európai piacon a General Motors szenvedi, 94 479 ezer darabot adott el, 25 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ilyenkor. Visszaesett a Ford, októberben 11,9 százalékkal kevesebbet értékesített közel 112 ezer darabbot.
A svéd Volvo 32 százalékkal, a Renault 19 százalékkal, a Peugeot-Citroen és a Dacia is 16 százalékot esett vissza az eladások terén.
Olaszország legnagyobb autógyára bukott a legkisebbet a Fiat mindössze 7,9 százalékkal adott el kevesebbet, mint tavaly ilyenkor, hozzávetőlegesen 6285 darabbal kevesebbet sikerült értékesíteni.