Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!
Az elbocsátások a nemzetközi pénzügyi válságra hivatkozva nyáron kezdődtek. Korábban a Tatra vezetése azt közölte, hogy tavaszig összesen 820 személyt bocsátanak el. Most azonban ezt a számot 1400-re emelték. Korábban a Tatra 4400 embernek adott munkát, most ez 3000-re csökken.
Ronald Adams, a Tatra igazgatótanácsának elnöke szerint a döntés a kereslethiány, a jövő évi megrendelések visszaesésének a következménye.
A válság elérte a cseh autóipart. Az elbocsátások nyáron kezdődtek, és most sokasodnak. Jövő nyárig mintegy 13 500 személy elbocsátására kerül sor - jósolta Antonín Síp, a cseh autóipari szövetség igazgatója.
A Tatra Koprivnice általában is takarékosságra kényszerül. Adams közlése szerint a rezsiköltségeket 28 százalékkal faragták le, és több üzemben a jövő évben három hétre szűkül a havi munkaidő. Természetesen ennek megfelelően csökkennek a keresetek is.
A Tatra gyakorlatilag abban a cipőben jár, mint a személyautókat gyártó Skoda Mladá Boleslav, amely január 13-ig leállította a termelést. A jövő év első felében a munkahetek mindössze négynaposak lesznek a Skodánál.
A Skoda vezetése nem zárja ki, hogy a közeljövőben újabb leállásokra lehet számítani. A Skoda eddig 1500 külső alkalmazottjától vált meg, és az új év első heteiben további 2500 személlyel bontanak szerződést. A gyakorlatban a gyár külföldi alkalmazottairól van szó.