A magyar közúti fuvarozók száma egy év alatt 3 ezerrel csökkent, és a 2006. végi 23 ezerről a múlt év végére 20 ezer alá csökkent. A tehergépjárművek száma változatlanul 70 ezer körül alakult. Mindez mutatja, hogy koncentrálódnak a piaci szereplők. Az EU-csatlakozás előtt - amikor kvóták szerint lehetett nyugat-európai fuvarozási engedélyhez jutni -, 2000 vállalkozás 10 ezer járművel végezte abba az irányba a fuvarozást, míg 2007 végén már 7 ezer magyar fuvarozó összesen 33 500 teherautóval teljesítette Magyarország és Nyugat-Európa között az áruszállítást.
Az MKFE taglétszáma egy év alatt 2036-ról 2256-ra emelkedett, úgy, hogy 313 új tag mellett a kilépettek vagy kizártak száma 93 volt. Az egyesület mérlegfőösszege 2007-ben 2,36 milliárd forint volt, ami lényegében nem változott 2006-hoz viszonyítva. Az egyesület eredménye tavaly 133,7 millió forintot tett ki, ami jelentős javulás a 2006. évi 350 millió forintos veszteséggel szemben.
Magyarországon jelentős kapacitástöbblet van a fuvarpiacon, ami komoly feszültséget okoz a vállalkozások körében - mondta Karmos Gábor. A magyar közúti fuvarozókat hátrányosan érintheti az EU-ban a tervezett jövedéki adó harmonizáció, ami jelentős emelést eredményezne Magyarországon, és ez emelné a fuvarozók költségszintjét - mondta el a szervezet főtitkár-helyettese.