"A befektetést új palackozóüzemek és elosztó központok létesítésére, illetve reklámra fordítják" - mondta Muhtar Kent, a Coca-Cola elnök vezérigazgatója a vállalat Sanghajban épült Globális Innovációs és Technológiai Központjának megnyitóünnepségén, pénteken.
A vezérigazgató kiemelte, hogy az üdítőgyártó leggyorsabb növekedését Kínában érte el, amely a harmadik legnagyobb piacaként kiemelt helyen szerepel.
A most bejelentett befektetések azon a 2,4 milliárd dolláron felül történnek, amelyet a Coca-Cola tavaly ősszel Kína legnagyobb üdítőgyártójáért, a Huiyuan Juice Group-ért ajánlott, a amiről még tárgyalásokat folytatnak. A kínai vállalat három jelentős részvényese - amely a hongkongi tőzsdén bejegyzett cég részvényeinek közel 66 százalékával rendelkezik - jóváhagyta az amerikai óriáscég ajánlatát. Egy frissen hozott kínai Monopólium ellenes törvény szerint az üzlet azonban csak akkor jöhet létre, ha a felvásárlást a kínai Kereskedelmi Minisztérium is jóváhagyja.
Az amerikai üdítőgyártó az elmúlt 30 évben összesen 1,6 milliárd dollárt fektetett be az ázsiai országban, ahol nem csak a világ harmadik legnagyobb, hanem egyben a leggyorsabban növekedő piacát sikerült létrehoznia.
A Coca-Cola eladásai 2008 utolsó negyedévében az egész világon összesen 5 százalékkal növekedtek, Kínában viszont 29 százalékos gyarapodást sikerült elérniük. A vállalat Kínában összesen 33 ezer embert foglalkoztat, a szállítói hálózaton keresztül közvetve mintegy 300 ezer munkahelyet teremtettek.