A válság híreit itt olvashatja!
A The Washington Post szerint a hatalmas adósságot és veszteséget cipelő GM öt év alatt 15 százalékról 23 százalékra emelné a külföldön gyártott autók arányát, új telephelyeket pedig az olcsó munkaerőben bővelkedő déli szomszédnál és a két ázsiai országban rendezne be. Az elképzelésről a GM már tájékoztatott is washingtoni törvényhozókat.
A költségcsökkentő megoldás amerikai munkahelyek megszűnésével járna, ezért heves vita bontakozhat ki róla, írja a lap, utalva arra, hogy a detroiti óriásvállalat 15,4 milliárd dolláros állami hitelből él.
Az amerikai autógyári munkás átlagos óránkénti munkaköltsége 54 dollár (11 ezer forint). Ugyanaz Dél-Koreában 22, Mexikóban 10, Kínában pedig 3 dollárnak felel meg.
A GM az idei első negyedévben 6 milliárd dollár veszteséget szenvedett el. 2004 óta halmozódó adósság- és veszteségállománya 88 milliárd dollárra rúg. A cégnek június 1-ig el kell készítenie átalakítási tervét, és ha ezt a hitelezők nem fogadják el, akkor csődvédelmet kell kérnie.