A válság híreit itt olvashajta!
A részvénycsomag ára mintegy ötmilliárd euró körül van, és az orosz vezetésnél figyelmet keltett a szándék tekintettel arra, hogy a súlyos vesztességeket elszenvedett, s cégei adósságainak átütemezésén fáradozó Oleg Gyeripaszka oligarcha tulajdonában lévő GAZ-csoport adósságai meghaladják a 40 milliárd rubelt, s a konszern egyéb súlyos anyagi problémákkal is küzd, amelyeknek megoldásához az államtól kért jelentős támogatást.
A Kommerszant német lapokat idézve azt írta, hogy az Opel 50,1 százalékát a GAZ, a Szberbank és a Magna úgy osztaná meg egymás között, hogy az utóbbi tulajdonába 19,1 százalék kerülne.
Szakértők a lapnak azt mondták, hogy az Opel-rész megvétele nem kerülne túl sokba a konzorciumnak, de mintegy ötmilliárd eurót emésztenének fel a különféle szociális kifizetések és az adósságok átütemezésének költségei. Német illetékesek szerint az Opel - közelebbről nem részletezett - problémáinak megoldásához mintegy 5-7 milliárd euróra lenne szükség, továbbá mintegy 500 millió eurót kell a feltőkésítésbe fektetni.
A Kommerszant forrásai azonban nem értik, honnan lenne a GAZ-nak pénze az Opel-rész megvásárlására. A csoport jelenleg maga is rendkívül nehéz helyzetben van, adósságai meghaladják a 40 milliárd rubelt, a törlesztésre nincs pénz, s ezért a GAZ volt az első ipari cég, amelynek ügyét napirendre tűzte az Igor Suvalov miniszterelnök-helyettes vezette bizottság. Egy magas rangú hivatalnok mindehhez még hozzátette, hogy "az üzletet alighanem értetlenül fogadja több szövetségi minisztérium is.
Nem világos, hogy minek foglalkozunk a GAZ problémáival, minek tárgyalunk hitelezőivel, ha a pénzre végső soron az Opel megsegítéséhez van szükség". Az illető hozzátette, hogy a GAZ külföldi termelési kapacitások vásárlásával már szerzett tapasztalatokat, amikor megvette a brit LDV-t, és a Chrysler egyik amerikai gyárának a felszerelését egy Nyizsnyij Novgorod-i üzeme számára, de az előbbi csődjének bejelentése bármely pillanatban várható, az utóbbi termelése pedig ráfizetéses.
Egy orosz bankár a lapnak úgy nyilatkozott: az Opel-rész megvásárlása elvileg érdekes lehet. A GAZ ugyanis az utóbbi időben sikertelen volt főleg a személyautók terén, de ennek főleg azért, mert a már kifutott modellek összeszerelését igyekezett Oroszországba hozni. Az Opel esetében viszont több kategóriában is új kocsikhoz jutna.
Egy befektetési társaság elemzője viszont úgy vélte: az üzlet sorsa végső soron az orosz vezetéstől függ, amely elsősorban a hazai autógyártás támogatása mellett foglalt korábban állást.